pozsothereal - 2007-07-30 18:41:24
Sziasztok,
Néhányan talán emlékeztek, nekem van egy kék-fehér felújított jawa 350 csepptankosom, és kb egy éve probálom levizsgáztatni illetve forgalomba helyeztetni ugy hogy nincs meg a forgalmija, nincs rendszáma és a nyilvántartásban sem szerepel.
Az elmult pár honapban probálkoztam papíros vázat szerezni kevés sikerrel, illetve irtam a központi közlekedési felügyeletnek, a Veterán 2001/5 számában talált cikken fölbuzdulva, mely szerint egyedi elbirálás alapján lehetséges aforgalomba helyezés, feltétel hogy klubbtagok legyunk..ilyesmi-erre most nem térnék ki bővebben. Ma jött a válasz, a rendelkező paragrafussal a járművek forgalombahelyezésével kapcsolatban..ergo nem jártam sikerrel. Pedig az osztályvezetővel készítetta a riportot a Veterán egyik munkatársa..nah mind1..nekik is irtam egy levelet ezzel kapcsolatban, arra még nem reagáltak.
Ujabb ötletem támadt közben és szeretném ha hozzászolnának páran akik jártasak a témában.
Tehát:
Először is egy fontos momentum: Anno a lábtartó csövet ami gyárilag egy több darabból összeállított, csavarozott darab, mivel szétvolt rozsdázsodva, én egy egyenes csőre cseréltem. Mostmár nem tenném, de akkoriban..nem volt ennyi eszem 15évesen. Egyébként nem kokány, nem szembeötlő, mivel a blokk egyébként is rálog..
Emiatt nem lehet muzális minősítéssel forgalomba helyezni, mert alváz módosítás kizáró ok.
Nade!
http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/jarmuosszeep
Itt olvasható a követjező két momentum:
".....Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű...."
"......2. A fődarabok beépítésének műszaki leírása, a csatlakozási pontok részletrajzai, illetve típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai....."
Tehát, mivel gépészmérnöki főiskolán tanulok, a "típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok"
-ezesetben váz..illetve csak lábtartó.de ez mind1-
"felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai" Ez megoldható lenne ugye simán lemodellezném a vázat egy tervezőprogiban.."
Miután ezek megvannak, egyedi forgalombahelyezési eljárás keretében levizsgáztatható.
Itt némi ellentmondást látok, mivel ezen eljárás keretében olyan járművek helyezhetők forgalomba melyek az aktuális környezetvédelmi előírásoknak megfelelnek, a kétütemű 40éves konstrukció ezt nem teljesíti ugye..de mivel múzeális jellegű járművet is említenek, ez ugye egy nyilvánvaló ellentmondás.
Viktor
|