Zapkorte - 2005-08-19 00:41:32
Te, én elhiszem, hogy neked bejött a "dajkamese", de az nem mostanában volt, hanem a kilencvenes években. Most más a helyzet. Gondold csak át egy kicsit, _most_ mibe tennél bele mondjuk 1-2M HUF nagy kínnal összespórolt pénzt? Most, amikor egy üzlethelyiség vagy műhely havi bérleti díja plusz rezsije simán kinéz havi 150-200e Ft-ba? Mondjuk 500e-ért kipofozod meg berendezed, a maradék arra sem elég, hogy kivárd az első kundcsaftot. :-( Mert itt teljesen el van torzulva az összes piac. Torz a munkaerőpiac, mert túlkínálat van, de az ennek megfelelő alacsony munkabérért nem mennek el dolgozni az emberek. Torz az ingatlanpiac, mert az elmúlt évek lakáshitel-láza a csillagos egekig verte föl az árakat, de most már elfogytak a hitelképes lakásra vágyók, és a lakástulajdonosok meg nem hajlandóak a kevésbé fizetőképes kereslet igényeinek megfelelően engedni az árakból. Torz a kiskereskedelem, mert a nagy áruházakkal, és a piacra magas tőkével bevezetett üzletláncokkal nem lehet konkurrálni. Volt egy cimborám, nyitott egy kis "semmink sincs raktáron de holnapra bármit hozunk" tip számítógépboltot, nem volt meg még két hónapja, és a szomszéd üzlethelyiségben költséget nem kímélve nyitott egy nagy puccos hálózat egy számítógépboltot, ahol ugyanannak az akárminek a végfelhasználói ára párszáz forinttal olcsóbb volt, mint az ő beszerzési árai... másnap már nem is nyitott ki, nem volt értelme. Szóval most egy kicsit gáz a helyzet. És erre még adalékként rájön, hogy az embereknek sem nagyon van pénze manapság.
A biztosításról: nincs rokonom, egyedül a kedvezményes veteránbiztosítással tudok működni, ennek viszont az az átka, hogy állandó szélmalomharcot vívok harmincon fölüli korú roncsokkal, és esélyem sincs arra, hogy valaha legyen egy, ha nem is új, de legalább nem agyongyilkolt kocsim. (Hacsak véletlenül rá nem találok a mesebeli öregbácsi garazsírozott zaporozsecére.)
A mérnökökről: a gyakorlati képzés ma nem része az egyetemi tananyagnak. Építészek végeznek, akik soha nem falaztak saját kezükkel, gépészek végeznek, akik tanácstalanul állnak egy esztergapad előtt, stb. És mivel alapvető technológiai lépésekkel nincsenek tisztában, persze hogy beégnek a tervezéssel.
A kartercső a régi járműveknél mind lefele állt, ez csak a hetvenes évektől tilos, mert jajj, köhögni fog a mókus a fa tetején a füsttől. Hanem az miért is lenne baj, ha a motor visszaszívja a saját kartergázát? És hol következik ebből a karter nyomás alá kerülése? Nemhogy nem szellőzik, hanem szívják is kifele, akkor miért is kéne az olajnak "sugárban spriccelnie" kifele a kopott szimmering mellett??? |