hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-10-16 17:54:44

Hello

Megigértem, hogy többet nem szólok hozzá a témához, de még1, és ez az utolsó.
Ha már a töréstesztekről beszélünk azt is egy adott sebesség mellett csinálják, nem az adott gépkocsik végsebességénél, mert akkor minél lassabban halad egy autó annál biztonságosabb lenne a teszt szerint.
Ha nem világos a gyakorlati példa vegyük az elméletet:
Nézzünk egy főtengely fordulatot, mondjuk a felső holtpontról indulva. Ez alatt a dugó elmegy az alsó holtpontig, ott sebessége 0 lesz, majd vissza a felső holtpontig.
Az egyszerűség miatt ez 1 fordulat/perc-el nézzük
Ha a löket 10 cm akkor a dugó sebessége 2*10 azaz 20 cm/perc
Ha a löket 20 cm akkor a dugó sebessége
20*2= 40 cm/perc
Na ez a dupla sebességgel közlekedő dugattyú, dupla akkora utat is tesz meg, így jobban kopik, a henger, a gyűrűk, és maga a dugó is. Ráadásul a főtengely terhelése is nagyobb, mert egy dupla akkora sebességgel érkező dugattyút kell megállítani, majd a holtpont után visszafelé is dupla sebességre gyorsítani.
Mindezt azonos fordulatszámon!
És ugye arról ne is beszéljünk, hogy adott ccm-hez minél több henger, annál kissebb furat, vagyis annál könyebb dugó. +még minél tömörebb elrendezés, annál rövidebb főtengely.
A sok hengernek, csak a főtengely hossza szab határt, mert attól is romlik a megbízhatóság.
Vagyis a mai ismeretek szerint a legmegbízhatóbb a rövid löketű, kis szögű 8-10 hengeres V motor.
(Csak annyira V, hogy a hengerek ívét kihasználva, és eltolva tömören lehessen egymás mellé építeni.)
Így rövidebb a főtengely, rövid a löket mégis kicsik a furatok ezért könnyűek a dugók kisebb erők hatnak és hab a tortán, hogy egyenletesen is jár, stb stb.
Ezért ezeket a motorokat ki lehet hegyezni, és lehet pörgetni mint állat!!
Mint már mondtam, ha nem kell nagy teljesítmény akkor nem kell pörgetni!!!! De mivel igen tartós ezért lehet, és ugye ha a teljesítmény a lényeg akkor ezekből a megbízhatóságuk miatt ki is lehet hozni anélkül, hogy széthullanának.
Na és most már tényleg ebből a vitából kiszáltam, mert itt senki sem váltott olvasójegyet, és amúgyis meggyőzhetetlen vagyok az ellenkezőéről!!
Üdv Attila

Ui.: Ja és hogy Pool kérdésére is reagáljak "Ha nem haragszol Attila megkérdezhetem, hogy milyen forrásból valóak a motoros (mint belsőégésű motor) információid?"
Szóval kicsit furcsa a kérdés, olyan lekicsinylő.
A dolog lényege az, hogy ez szerintem egy baráti vita, és ha kifogytál az érvekből akkor inkább ne írj semmit, mint hogy személyeskedni kezdj. Attól, hogy nem értünk egyet, én nem hiszem, hogy nálam kevesebbet értenél hozzá.
De ha a másik fél lekicsinylése a módszered, akkor inkább menj el politikusnak!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu