hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-10-15 13:24:28

Ismét visszaolvastam amit írtam, és ismét rájöttem hogy kissé érthetetlen.
Hogy világosabb, és életszerűbb legyen beszéljünk motorkerékpárokról.
A rövid löketű gép:
HONDA CBR 900 RR
FirebladeFurat x löket: 74 x 54mm
Lökettérfogat: 929 ccm
Maximális forgatónyomaték: 101 Nm / 9.000 ford/perc
Maximális teljesítmény: 147 LE / 11.000 ford/perc

És a hosszú löketű gép:
Harley-Davidson Sportster 883
Furat / löket (mm) : 76,2/96,8
Lökettérfogat (cm3) : 883
Forgatónyomaték (Nm/ min -nál) : 65/4100
Teljesitmény (kW/LE 1/min -nál) : 37/50-6000

ccm kb azonos, persze itt eltérés van a henger szám/elrendezés, meg mindenben, de ezt most mint 2 motorépítési stílust vegyük figyelembe, hiszen az életben arról van itt szó, a husszú löketű V2-es, és a rövid löketű soros gépekről.

A dolog lényege, ha most fogod a CBR900-as gépet, felrakod a mérőpadra, és megméred mit produkál akkor megtudod, hogy 6000-es fordulaton simán megvan benne az az 50 paci amit ott a Sportster is tud, csak a Sportsternek ott vége is.

Ezzel a kérdésedre is válaszolnék:
"Meg figyelj ide, ha egy hoszabb löketű motor arányosabb kisebb fordulatnál üzemel, akkor a dugattyú középsebessége ugyan annyi lesz! Nem? "
Na erre a fenti példa alapján a válasz az, hogy nem, mert nem egyáltalán nem arányos a dolog. Ezért kezdtem nem sokkal régebbi levelemet úgy, hogy a közhiedelemmel ellentétben.... :-)
Vagyi ha teszteljük, hogy melyik bírja jobban akkor ott a fordulatszámnak is azonosnak kell lenni.

Tudni kell, hogy én a hosszú löketű gépeket szeretem, de be kell ismerni, hogy a rövid löketűek azért vannak úgy kihegyezve, meg azért pörögnek mert kibírják azt is, nem azért mert máshogy nem lehetne velük közlekedni.
Ha a CBR-t úgy építették volna meg, hogy mondjuk 7000-8000-nél leszabályoz, akkor is simán hozza a HD teljesítményét, és abban is biztos vagyok hogy tovább bírja a 7-8 ezret mint a HD
Na ennyit az életből vett példával való elvalátámasztásomról :-)
Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu