hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-10-15 12:21:14

Hello
Na itt van a nagy tévedés, mégegyszer leírom: többek között azonos fordulatszám mellett beszélünk a dologról. Mitől lenne nagyobb pl a vezérműtengely terhelése azonos fordulaton? Vagy akár a főtengelyé, mikor sokkal kissebb sebességgel haladó dugót kell a holtpontokon kibírnia.
A szelep terhelése meg legnagyobbrészt a kipufogótól függ.
És ráadásul itt motorokról beszélünk nem motorkerékpárokról!
A lényeg:
A rövid löketű motorok azért pörgősek mert jól bírják, nem azért mert alacsony fordulaton nem mennek!
Lehet csinálni kis löketű motorból is nyomatékosat, de akkor oda a fordulatszám, és ezért oda a teljesítmény.
Nagy löketű motorból viszont nem lehet kihozni akkora fordulatszámot, mert szétesik.
Vagyis azért mennek jobban a kis löketű motorok mert jobban bírják a fordulatszámot, és ezért lehet öket pörgetni, nem azért mert a rövid löketű motornak pörögnie kell, hogy haladjon. Lehetne az is hogy már 5000-nél leadja a max lóerőt, de akkor 6-7 ezernél meg elfogynának a lovak a motor meg még bírná akár a dupla fordulatot is.
A hosszú löketűek meg azért mennek rosszabbul mert nem lehet őket pörgetni, ezért úgy tervezik, hogy minél alacsonyabb fordulatszámon adja le a pacikat. Ennyi, a max lóerőkhöz tartozó fordulatszám, nem a lökethossztól függ, hanem még ezer mástól, tervezés kérdése az egész.

Ha nem hiszed Kövesd az alábbi receptet:
vegyél 2 db azonos motrot, egyiket hosszabb, a másikat rövidebb lökethosszal.
Hogy gyors legyen a kísérlet a hosszólöketűt pörgesd fel max fordulatra, mézd meg mennyit pörög, azután a rövid löketűt pörgesd fel ugyanoda. Hagyd úgy őker, és várd meg melyik hullik atomjaira. Na a másik a tartósabb motor. :-)
Hidd el nekem, ha ezt félgázon végzed, akkor többet kell várni, de akkor is a hosszúlökető esik szét hamarabb.
Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu