hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Pool - 2003-10-14 04:53:24

Aki azt hiszi, hogy a rövid löketű, pontosabban a nagyobb furat/löket arányú motorok jobbak az nem mond igazat.

Igazából csak két dolog miatt részesítik ma előnyben. Az egyik, hogy nagyobb fordulatszám engedhető meg, a másik pedig, hogy viszonylag nagyobb átmérőjű szeleppel rendelkeznek, így jobb a feltöltés és végeredményben a teljesítmény. A dugattyúra ható oldalirányú erők is kisebbek.

Viszont a viszonlag lapos égéstér következtében rossz az égés ami egy sor dolgod von maga után (nem részletezem).
A hengerfelület/hengertérfogat arány is kedvezőtlenebb így a termikus veszteségek is nagyobbak.
A motor előállítási költsége is magasabb és nem utolsó sorban a motor méretei is.

Röviden összefoglalható, hogy rövid löketű motorból nagyobb teljesítmény kihozható, de rossz hatásfokkal és rossz motorikus jellemzőkkel.

A helyzet pedig az, hogy ma csak a lóerő számít más nem, az senkit nem érdekel, hogy egy motor, hogy adja le a teljesítményt, az nem látszik a műszaki adatokból. És jobban el lehet adni a motort, mert a konkurenciától erősebb.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu