hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-09-26 11:59:36

Úgy beszéltek ezekről a fosszilis gépekről mintha meg kéne felelniük a modern kor elvárásainak! :-)
Mitől lenne stabil? Akkoriban nem ez volt a legfontosabb!
Ráadásul minél nagyobb a kirugózatlan tőmeg, az annál nagyobbat lendít a gépen.
Nézzük a fizikát:
Durván olyan a külömbség mintka valamit egy 1KG-ok kalapáccsal ütők, vagy egy 5 kg-ossal!
Az út meglöki a futóművet, az elindul felfelé, a lendületét a teleszkóp elnyeli, (hővé alakítja) és egy részét adja csak át a motornak.
Na ha a felni vasból van, a futómű meg még több vasból, akkor az az 5 kg-os kalapács, amit nem olyan egyszerű megfékezni mint egy könnyű modern futóművet. Azzaz a teleszkóp, nagyobb ütést kap, ettől a motor is, és már leng is be az egész szerkezet.
Akkoriban sok más probléma mellett ezzel sem törődtek túl sokat.
Hozzá jön még a magas építés, és ennyi.
Persze, hogy rossz, de nem is kéne tőle elvárni, hogy jó legyen.
Az összes fajta MZ instabil volt. (Jawasokat kérem most mosolyogni!)
Fogadni mernék, hogy 30 év mulva a mostani szuperstabil sportgépek sem lesznek összehasonlíthatóak a jövő motorjaival.
Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu