hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


HyGy - 2003-09-19 22:40:08

fisi:

No mar most. Nekem volt ETZ is meg Jawa is. Igaz ETZ-bol a 150-es fajta. Amiket tapasztaltam:
etz fordulekony, konnyu motor, varosban tok jol lehet vele rohangalni, viszont urszaguton ket szemelyel csomaggal mar nem birta. (en meg baratno meg csomag 200kg folott) Masreszt az eleje nem volt olyan stabil viszont a tarcsafeket azota is vissza sirom.
Az en jawam most nem mervado, de az elejen mikor megvettem nagyon allat mondon ment, majd kitepte alolam az aszfaltot. A jawa viszont nehezebb motor, jobban kozepen van a sujpontja (ultel te mar kroszmotoron? Na annak fent van.) ezaltal jobban tartja az uton magat es sokkal kevesbe hajlamos beszitalni az eleje (nem is emlexem ilyenre)
A jawa mivel soros kethengeres, nyomatekosabb mint az 1 hengeres 250-es MZ (meg hat azert csak van ott +100ccm) igy alkalmasabb turara. Egy jo jawanak elvileg egy 100-110 kozotti utazot ki kell birni kenyelmesen. A vegsebessege is nagyobb kell, hogy legyen. Viszont a +100ccm miatt tobb a fogyasztasa is.

A jawa gyari gyjtasrendszere egy nagy rakas tragya. De ez orvosolhato ket darab CPI gyujtassal es egy Hall jeladoval. (Ezt gyarilag is be lehet szerezni sot a 639-es jawa ha jol tudom mar ilyen is es azon mar tarcsafek is van elol.)

Az mz egy precizebb konstrukcio, megis csak nemet gyartmany, egy finomabb jarmu. A jawa inkabb keletiesebb.

Viszont a sajat tapasztalatomon tudom, hogy csorgo fotengellyel, (mar 2c is) megjarta horvatorszagot. Es a masodik alkalommal nem volt semmi gond kiveve a fogyasztast emiatt kb minden benzinkuton szetszedtem a karbit es lejjebb vettem az uszoszintet. Meg egy bovdenszakadas, de az sem tekintheto konstrukcios hibanak es amugy is ez volt az elso.

De elvileg egy srac azt irta a totalbikeon hogy sikerult neki 100-as temponal 4 literre levinni a fogyasztast jawanal.

A lepteto villat szoktak meg szidni a jawan de azzal nekem sose volt bajom (lehet hogy a 638-ra ez a hiba mar eltunt). A masik meg, mikor felulsz a jawara olyan nagymotorosabb erzes, talan a meretek talan a suj miatt de meg is csak az.

Az MZ vaza egy kicsit alul lett meretezve foleg a 250-es MZ-je. A jawa vaza egy stabil bolcsovaz. Tobb srac mondta aki neki allt MZ-t tunningolni, hogy a megnovekedett ero miatt elcsavarja a vazat es elkezd az egesz szitalni. De erre hajlamos megnovekedett ero nelkul is. Viszont elvileg ha az elso telora merevitoket tesz az ember akkor elvileg ez a hibaja csokken.

Ezzel szemben ha megeccer vennek ismet erosen gondolkoznek, hogy jawa vagy mz. :) Igazabol a kettobol lehetne egy jot csinalni. JaMZ

Egy soros kethengeres MZ-blokkos, uj hall jelados gyujtassal jawa vazzal. Valami tarcsafek elore. :) Vizhutes, trabant dugok. :) A viz hutes miatt csondesebb blokk. :) 2 henger miatt megnovekedett nyomatek, emiatt lehet folteni mas fogszamu fogaskereket. Bar azt lehet hogy nem birja el a kuplung es mas motore kell ra. :)

roviden ennyi
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu