hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rorik - 2004-11-08 17:02:44

Huh, végigolvastam az összes hozzászólást péntek óta. :-)))

Olaj témához: ugyebár régen ólmozott benzin volt. Az ólom beépül a henger falába, ezzel csokkentve a kopást. Mivel most már csak ólommentest lehet kapni ezért valamivel pótolni kellene. Szerintem ezért van hogy most a legtöbb MZ-t fúrni kell 30e km után.
Egy jó megoldás a Metabond. Nekünk otthon egy 20 éves dízel Fordunk van, Metabondot használunk és emberemlékezet óta nem kellett javítani pedig elég sokat használjuk (Na jó 2 éve volt generátor csere ;-)) ). Több mint 200e km van benne. Tehát a kocsinak elég jót tett. Olvastam asszem Buny egyik hozzászólását, hogy a Motorradnal nem ezt tapasztalták. Tapasztalataim sajnos nincsenek 2 ütemű motornál (egyelőre; bár lennének).
Mindenesetre engem meggyőzőtt a Metabondos prezentációs gép. Tudni kell róla hogy nagyon egyszerű kialakítású: egy villanymotor meghajt egy hengert, amire rá lehet fesziteni egy kart, és még található egy terhelésmérő. Metabonddal kevert olajjal 3x akkora terhelésnél szorult csak meg a henger mint a sima olajjal.
Mondom gyakorlati tapasztalataim az MZ-mel még nincsenek. Majd tavasszal a szocitúrán...
Egyébként ezek a gondolatok nem saját kútfőből termettek, hanem apámtól származnak, aki autószerelő. Ja és vagy 100000 km-t motorozott. Ebből 55000-et egy ES-el, amin egyszer cserélt láncot, meg egyszer kuplungot mert sikerült leégetnie amikor krosszozott hegymenetben. :-))) De onnan is hazavitte az ES (150 km). Az MZ-jével többször megjárta Erdélyt, volt hogy onnan húzta haza a Jawa-s haverját, na persze nem tötyörögve hanem 90-el. És leginkább 110-120-al ment. Szóval bírják a szoci motorok is a terhelést, csak a megfelelő dolgokat kell beléjük tölteni. Nem szabad elfelejteni hogy ezek a mocik 86 oktános ólmozott benzinhez készültek.

Saját tapasztalatok a szocimotorról:
Nekem nagyon bejött az Mz 100 km alatt, amit vezettem. Tetszett amikor 2-esben 70-el mentem és az még nem volt a vége (kipróbáltam milyen magas fordulaton).
Tetszik a dinamikus gyorsulása, a vad fújtatásai :-)))

Kicsit hosszú lett :-)

Üdv.
Rorik
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu