Buny - 2004-11-07 00:40:01
Semi!
Örülök neki, hogy amióta motorod van azóta jársz szocival, de én azt kérdeztem, hogy hány éve, nem azt, hogy az első motorod is szoci volt-e?
Hygynek van igaza a dologban. A motorodat összerakhatod bármivel, használhatsz bele bármit a lényegen nem fog változtatni, azaz sokkal több teljesítményt nem lehet belőle kihozni.
Nem fogadtad meg azt amit írtam, Pool azért volt abban az intézetben, mert tanulmányat ebben a tárgykörben folytatta.
Akkor most megírom neked, hogy én hogy kezdtem, ha már nem válaszoltál a kérdésemre, én nem leszek ennyire EKE, én megteszem:
Az első motorom 1981-ben egy Verhovina volt, aztán vettem egy másikat kosárban, amit összeraktam, aztán vettem egy Simsont 1984-ben, 1986-ban elcseréltem egy 250/1-es MZ-re, amin a vásárlás után generál következett, 1987-ben vettem egy Mz ETZ 250-est, közben összeraktam egy 1961-es kiadású Simson 250-es motort, persze később ezt is eladtam. Aztán az ETZ-t is eladtam, és egy újabb ETZ-re fordítottam az összeget 1989-ben. Egy évval később elegem lett a váz gyengeségből és vettem egy Jawat. Ezzel a motorral a stabilitás terén elégedett voltam, de a motorral, és a fékekkel nem, ezért sok kilométer, és találkozó után 1991-ben megváltam tőle. Hézag töltőnek egy MZ 250-est vettem (talán emlékszel, ez a négy sebességges változat, a 250/1 elődje), majd eladtam. 1992-ben sikerült egy barátomtól megvenni a CB 500-as Hondáját, aztán törötten vettem mellé egy VF 1000 R Hondát is, azt helyre állítottam és eladtam, majd a CB 500-ast is. Vettem egy FT 500-as Hondát, egy szezont azzal jártam, de hirtelen szükségem volt pénzre, és elcseréltem egy RD 250-es Yamahára. Mivel ez nem váltotta be a hozzáfűzött reményeimet, ezért eladtam.A szerencse úgy hozta, hogy Svájcba járt egy barátom motorokért, és megkért, hogy menjek vele. A vége az lett, hogy hoztam RD 350-es Yamahát, GT 125-ös Suzukit, amiket forgalomba helyezés után eladtam.
A kereskedő, akihez jártunk rendes volt, és mikor arra kértem, hogy szóljon, ha egy jó árban lévő, korrekt állapotú gép érkezik. Igy hozzájutottam egy Kawasaki Z 1000 LTD-hez, amit anyagi okok miatt el kellett adni. A nejemnek vettem közben egy Suzuki RG 250 Gammát, 1989-es japán belpiaci darab volt, hiányzott a fél motor, felépítettem,(képzeld el, nem lehetett hozzá itthon kapni az eredeti sík tolattyús Mikuni karburátort, nekem csak a ház maradt, így ki kellett váltanom két másik porlasztóval, ami azért nem volt egyszerű!) de a feleségem nem szerette a sportos testtartás miatt, ezért cseréltük egy Honda NS 250 F-re. Ekkoriban a feleségem nem nagyon akart még motorozni, ezért inkább én jártam a motorokkal, majd ez is eladásra került.Az élet úgy hozta, hogy meg kellett válni a motoroktól egy időre, és csak 2000-ben volt annyi pénzem, hogy egy Honda Dio robogót vegyek. Ezen a pénzen ugyan vehettem volna egy MZ-t vagy Jawat is, de már nem vágytam rá.Bocsáss meg nekem, ha úgy érzed, hogy most lenézem a motorod, nem így van, de már nem volt kedvem szerelni. Igy elkényelmesedtem!(mik vannak!) A Dio tudatos választás volt, mert nem akartam nagy motort visszaszállónak, és már régen kíváncsi voltam egy ilyen robogó menet teljesítményére. A Diot eladtam, és megvettem a Suzuki GS 500-ast, amit 2 év után az idén cseréltem le egy 600-as Banditra. A leírtak összefoglalása, ha nem szánnád rá az időt, hogy elolvasd a többit: Elég sok motort láttam belülről, szocit is, meg nagy teljesítményű japánt is. Használtam hozzá olajat is, de a szocival én soha nem jártam nyélgázon a hegyekben fel-le, mert bocsássanak meg nekem, akik nem értenek egyet velem, de én nem erre használom a járművemet, hanem arra, hogy elmegyek A-ból B-be. Ez az utóbbi két évben, ha egy kis időt szentelsz az olvasásra a nevemmel fémjelzett cikkekben említett helyeken megfordultam, tehát nem a szomszéd utcába, és a következő faluba rohangáltam át a haverokhoz motorral, hogy elmondjam, milyen jó is a szintetikus olaj az MZ-be. Mennyire lágyan veszi a fordulatot 1500 és 1600 között, és sokkal halkabb is, ja és nem füstöl annyira. Ezen kívül te biztosan úgy érzed, hogy ezzel sokkal jobb, csak hát ez nem jelenti azt, hogy valóban bizonyított lenne előttem ez az állításod. Tudod erről az jut eszembe, hogy a német Motorrad újságnál csináltak egy tesztet a Metabond,Slick 50 és ilyen szerekkel nem kezelt gépek összehasonlításéra. A meglepetés akkor ért mindenkit, amikor kiderült, hogy a kijelölt futás teljesítmény megtétele után sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, illetve ígért hatásokat a tesztben szereplő gépeknél.
Ha ez az olaj esetében nem így van, akkor ezt alá kellene támasztani valamivel, mert-már megbocsáss- de nekem az kevés, hogy te ezt mondod. Ne mi bizonyítsunk neked, hogy nincs különbség, hanem te támaszd alá tényekkel, hogy van különbség, és ez arányaiban többet hoz, mint a ráfordított költség. Mert akkor tényleg megéri, de nekem hitetlen gyaurnak ezt be kell bizonyítani!
|