hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-12-21 08:33:25

2006-os Skoda Fabia ABS-e is akkora kalap kula, hogy nem ér semmit. Részegnek kell lennem hogy szükségem legyen rá.

Azonos korú Golf-ban viszont egészen használható, de azt is csak alapszintnek engedném.

Új Fabia ABS-t még nem volt lehetőségem tesztelni, de lényegesen jobb mint a régié, legalább is nem pofázott még bele amikor nem kellet volna, és a fékhatás is jóval erősebb, bár ez szerintem a jobb futómű hangolás miatt van.

Suzukit még nem vezettem ABS-el...bár talán a japánok azért ilyenekre adnak.

Szóval azt akartam ebből kihozni, hogy viszonylag új autók esetén sem jelent semmit az ABS három betűje, mert onnan indulva, hogy benne van mert előírás, egészen odáig, hogy alapvető életmentő felszerelés, bármi lehet manapság bennük.

Én még mindig a jobb lábamban bízok jobban, nem a 3 betűkben. Aztán ha tudnak segíthetnek, de én alapvetően úgy vezetek hogy nincs ABS, vagy menetstabilizátor.

Régi Fabiával csináltam egy tesztet. Út egyik fele jeges, másik fele száraz. Fabia padló fékkel daráló ABS-el semmit nem lassult, mintha mindkét oldal jégen lett volna. Ezen a finom fékezés sem segített, mert az ABS korán belépett. Öreg ABS nélküli Astrám ugyan itt, gond nélkül megállt, úgy hogy csak az egyik fele tapadt, és csak kicsit kellet kompenzálni a kormánnyal, de blokkoló kerekek esetén sem volt nagyobb a kitérés 45 foknál, tehát az autó nem pördül meg ha tudjuk mit csinálunk.

OK, persze a jég eleve ABS-nek nem kedvez, ott az ember a jobb. Rendben. Havas csúszós úton padlóztam ABS-el és próbáltam kormányozni....eleve előbb megcsúszott a darálás miatt, de ugyan úgy eltolta az elejét mintha ABS nélkül blokkoltam volna. Najó a blokkoláshoz képest talán picit előbb megállt és picit talán el is vitte az elejét arra amerre kormányoztam, de ha szokott stílusomban vezetek, akkor ABS nélkül megint csak előbb álltam meg és kormányzást is meg tudtam valósítani a fék felengedése mellet.
A régebbi Fábia ABS-e lényegében olyan körülmények között tudott csak némi előnyt felmutatni, amikor arra amúgy sincs szükségem, ellenben jóval korábban belenyúl a kezelésbe mint szükségem lett volna rá.

A jobb ABS-ek mint a Golfé, bár hasonló problémákat mutattak, azért már jobban a kezem alá tudtak dolgozni, nem növelték a kockázatot, és talán még segíteni is tudtak.

És volt szerencsém olyat is kipróbálni amire azt mondom hogy "ez kell nekem" ezek az új generációs, pár éve megjelent ABS-ek, ami a Hondán és a KTM-en jelent meg...bár motorra még mindig nem kéne, de kocsira már elfogadnám.

Ezeknek a működését szinte észre sem veszed, egyszerűen csak működik ahogy elvárom.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu