hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-05-31 10:56:56

Nem bizonyítottál be eddig semmit se, csak annyit hogy nem tudod értelmezni a grafikonokat, valamint azt hogy nem tudod hogy működik a a fet.
Nem is tul logikus amit írsz.
Azt írod, nem elavult a kapcsolás, mert a tranzisztor melegszik, kell az időzítő.
Pont ezért elavult. Mert a tranzisztor melegszik, a fett nem. Azért van nálam mégis hűtőbordák közé fogva mert fő a biztonság. Így azt is kibírja ha a trafó kissé menetzárlatos lesz. Amit a tranyó nem bírna ki hűtőbordával sem. Így csak trafót kellett cserélnem most is, gyújtást nem. A tartalék alkatrészekre pedig mindig szükség van. Olyan baromságot csak egy hozzád hasonló laikus tud leírni hogy egy jól méretezett áramkör sose megy tönkre. Nem véletlenül vannak megadva a meghibásodási valószínüségi grafikonok is. Csak nem a laikusok számára hozzáférhető helyeken.

Azért ócsárolom a munkádat mert te is minden alkalmat megragadsz erre.
A különbbség csak annyi, hogy te nem értesz a dologhoz. Ez látszik abból ahogy egy elavult, mások által vagy 20 éve tervezett dologhoz ragaszkodol.
Persze méretezni saját magad nem tudnál, hiszen a multkor bebizonyítottad hogy nem tudod, a tranzisztoros gyújtásnál a tranzisztor alig van a teljes vezetés vagy a teljes szakadás állapotában.Nem tudod hogy a trafó miatt lassan fut csak fel a jel, így a trafó nagyrészt a két állapot között van. Olyankor a tranzisztoron eső feszültség nem egy-két tized volt, hanem több volt. A katlógusban megadott maradék feszültség a max áramhoz tartozó érték.Ami áram akkor sem folyik, ha teljesen nyitva van a tranzisztor. (legalábbis remélem nem olyan tranyükat használsz amik éppen hogy csak elbírják a terhelést) Ezért melegszik a trafós gyújtás.(ami persze nem tragédia, csak kellemetlen.)
Az is kiderült, hogy nem tudod, a fet nyitófeszültsége az átfolyó áramtól függ, így a 12v nyitófeszültség csak 20A áramnál kell. Azt se tudod, hogy a fet ellenállása nem úgy változik az áram hatására mint a tranzisztoré.Ha akkora a nyitó fesz amekkora az általunk használt max áramnál teljesen vezetővé teszi, akkor hiába kisebb az átfolyó áram a trafó miatt éppen, a fet ellenállása marad max0.2 ohm.Ezért nem melegszik a fet.
Összegezve: Nem tudod hogy a tranzisztor egy olyan három rétegű eszköz, ahol egy lezárt P-N átmenet(felület) áramát egy nyitott P-N átmenet áramával vezéreljük.
A térvezérlésű tranzisztor, a fet olyan eszköz. aminek a vezetőjében a rajta átfolyó áram hatására kiürített réteg (térbeni elhelyezkedés)alakul ki ami elzárja az elektronok útját. A vezérlő feszültséggel ezt a kiürített réteget szüntetjük meg.

De nem is az a baj hogy nem tudod ezeket a dolgokat. A baj az, hogy nekiállsz vitatkozni olyannal, akinek ez a szakmája. De nem elég hogy üzemmérnök, de elektrotechnika tanár is, ráadásul sok éves ipari tapasztalata van.
De még ez se a legrosszabb. Ha magadnak csinálnád a kütyüket, egye fene a dolgot. De te másoknak gyártasz gyújtást, elég borsos áron. Őket viszont kissé becsapod azzal hogy azt állítod, a lehető legjobbat kapják.
Pedig csinálhatnál nekik egyszerűbb, kevesebb alkatrészből álló, emiatt ritkábban meghibásodó áramkört is.
Az nem érv, hogy ez is működik. Nyílal is lehet medvét vadászni, mégis nyerőbb talán egy megfelelő kaliberű ismétlő puska. Bár ebben az esetben a nyíl a bonyolultabb szerkezetű, és nem is olcsóbb mint a puska. :D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu