hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-05-30 17:23:54

Akkor is aggódhat. Az általa leírt hiba trafóra utal. Pont azzal küzdött amivel én is. Csak nekem mint írtam visszafelé Soltnál végképp kifújt. A szó szoros értelmében. De már lefele is kinlódott és a közös úton is végig.
A megszakító hiba konzekvensebb. Ez a hullámzás, időszakos rángatás trafó szokott lenni. Egy jó darabig elmegy viszonylag magasabb fordulaton, még berúgni is lehet. Bár talán nehezebben. De ahogy visszaesik a fordulat, vagy hirtelenebb gáznál feldúsul a keverék, nagyon kimaradnak a robbanások. Melegedésre romlik a helyzet, aztán egy kis hülés után javul valamelyes. De ez utóbbi kimaradhat a képből.
Nekem már vagy harmadik trafóm ment tönkre ilyen módon, de lehet hogy négy. Nagyon vacak utángyártott trafók léteznek.
Egyszer volt ilyenem jó trafóval is, akkor a generátor harmadik fázisának csatlakozása szakadt le. Emiatt határ eset volt a feszültség. hol volt elég a gyújtáshoz, hol nem. A két állapot között pedig összevissza működött.

Amúgy az általad ajánlott gyújtás mint már párszor szóba került, nem a legjobb. Jó, de nem a legjobb.
Minél több alkatrészből áll egy áramkör, annál nagyobb a meghibásodás esélye. Az időzítő áramkör teljesen felesleges pl ha fetet használ az ember mert a fet nem melegszik akkor sem ha rajta marad a gyújtás. A meghajtó fokozat is felesleges, mert a fetet közvetlenül meg tudja hajtani a hall. A túrán páran látták, mennyire egyszerű is lehet egy kéthengeres gyújtás. Áll hengerenként egy hallból, két zenerből, két ellen állásból, egy fetből. Ez a védett tápú, védett hall kimenetű változat. Az egy fetből, egy ellenállásból, egy hallból álló változat is tökéletesen működik ha jó a trafó és a motor elektromos hálózata. De ez nem mindig teljesül, ezért kell a védelem. Biztos ami biztos.
Igaz nem tehettem volna be a mutogatott áraamkört, mert az egyik vezetéket valami elvágta a táskám alján. :D Illetve mégis, mert volt tartalék jeladó. :D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu