goss - 2011-07-18 11:00:32
Sziasztok!
Jó rég írtam már... Diploma után kissé zsúfoltra sikerült az elmúlt időszak, de remélem nemsokára megyek újra túrázni veletek! Már várjuk az MZ-vel! :)
Na de ami miatt írok, az az, hogy tegnap szemtanúja voltam egy nagyon csúnya motoros balesetnek, amiből levontam néhány következtetést. Ezt meg szeretném veletek osztani. Az eset úgy történt, hogy Tapolca irányából mentünk a 71-re autóval, ahol egy kisteherautó állt előttünk a kereszteződésnél. Rendesen megállt, körülnézett (szerintem jól belátható szakasz), mi sem láttunk senkit mögüle. Elindult balra nagy ívben, majd hirtelen felbukkant egy motoros Badacsony felől, kiba gyorsan jött (szerintem 150 fölött, de a 200-ra se mondom, hogy nem) és letartolta a kisteherautó elejét. Annyit lehetett látni, hogy az autó elé bemegy a motoros és utána már csak néhány darab repül tovább, illetve a srác egy kb 100m-el arrébb becsapódik az túlsó árokpartba. Rögtön hívtam a mentőket, a diszpécser késleltetést leszámítva, miután mondták, hogy elindult a mentő, tényleg gyorsan kiértek. Közben kedvesem és a kisteherautó söfőrje irányították a forgalmat. Ezúton gratulálok annak, aki kitalálta, hogy Bp-re fusson be az összes hívás, ahol el kell mondani mi történt, majd Veszprémbe kapcsoltak, ott is el kell mondani, hogy mi történt, majd ök elmondták a Tapolcaiaknak. Ráadásul így nehezebb volt elmagyarázni a helyszínt, mint egy jó helyismerettel rendelkezőnek. Érzésem szerint 4-5 perc is volt, amíg ez a fszkodás ment, de ilyenkor elég hosszúnak tűnik minden...
Köszönet annak a két orvosnak, akik autóval illetve kerékpárral arra jártak és a mentő megérkezéséig, illetve utána is aktívan segítettek.
A srácnak a jobb lába darabokra tört, gondolom belső vérzése is volt, szerencsére légzése és keringése még volt és amikor kb 1 óra múlva, a mentőhelikopter megérkezése után elmehettünk, még úgy nézett ki, hogy megússza. Remélem már stabil az állapota és fel fog épülni, amennyire lehet.
Ami tanulságos volt nekem ebből:
1. Nem érdemes gyorsan menni akkor sem, ha látszólag nincs semmi az úton.
2. A srácon SEMMILYEN védőöltözet nem volt, csak egy bukósisak. Konkrétan mackónadrágban és utcai cipőben motorozott. Így is lehet, könnyebb levágni rólad, ha darabokra lett zúzva a lábad... Egy bőrkabát azért volt rajt, de az is az utcai fajta.
3. Elkövette azt a nagy hibát, amiben már nekem is volt részem, hogy ilyen szituációban azt nézi, hogy minek fog neki menni. Ha veszélyes szituációban vagy, mindig a menekülő utat nézd, mert tudat alatt arra fogod irányítani a motort abban a max pár mp-ben, amerre nézel. Ha megnézed a pár évvel ezelőtti Mecseki balesetet, ott is pontosan szemben kapták el egymást a motorosok. Szerintem egymást nézték. Itt a kocsi elejét. Az én koccanásomnál is pontosan oda ért a motor, ahova néztem, pedig utólag átgondolva simán elfértem volna az autó mellett. Észnél kell lenni és a menekülő utat nézni! A srácnak üres volt a szembe sáv, át tudott volna menni, ahogy próbált is valamennyire. Kérdés, hogy az autó elejét nézte-e, illetve ilyen sebességnél mennyire tudta volna irányítani a motort.
Vigyázzatok magatokra és ésszel motorozzatok!
Goss
|