hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 29. vasárnap 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2010-07-19 04:22:45

Picit gyanakodhatnál hogy majd mindenki aki jawával és mzvel is ment eleget, azt állítja hogy a jawa erőssebb.Nem annyira a 6 Le miatt ami a 634/5, 638 és az ETZ között van, hanem azért mert a motort nem a motor teljesítménye, hanem forgató nyomatéka hajtja. Érdemes megnézni mi a különbség az ETZ és a 634 fordulat-nyomaték görbéje között.De még van pár különbség. Az ETZ a 21 pacit csak nagyon jó beállítás és állapot mellett tudja.Például közismert hogy mi történik ha kezd elszennyeződni a kipuff, vagy utángyártott. A 634nek nagyon sok kell hogy észrevethető legyen az erőcsökkenés.Még egyszeméllyel csomag nélkül is nagyobb az utazó sebessége a 634nek, 638nak, de csomagokkal, hegynek fel drámai a különbség.Ezek a különbségek abból fakadnak hogy az ETZ egy hihetetlenül jól, de optimumra méretezett motor, a jawa kéthengeres,alacsonyabb fordulatú, hosszabb löketű.Mint minden ilyent, ezt sem nagyon zavarják az apróságok.
Az pedig eléggé butaság hogy a jawa vázát komoly baleset nélkül törni, hajlítani tudnád.
Endúrót végkép nem ajánlanék. Magassan van a súlypontja. Ha nincs sok éves endúros gyakorlata előbb fog elesni vele mint bármi mással.Két évig endúróztam, tudom mi a különbség.Olyan útra ahol nem megy el a jawa nem szabad rámenni három négy év gyakorlat nélkül. Az is csak akkor elég, ha az illető igen jó képességű.De egy ismeretlen, távoli országban még az aszfalt útról sem célszerű letérni a tökéletes eltévedés veszélye miatt.
Félek, nem sokat mentél még kéthengeres jawán....
Ezenkívül nem akarlak elkeseríteni, de a régi japókhoz is csak magyar utángyártott alkatrészeket fogsz kapni, még inkább mint a jawához. Csak sokkal drágábbért.Az is igaz nagyrészt, minél magassabb fordulatú a motor, annál gyorsabban nyírja ki az alkatrészeit.Nem megbízhatóbbak a szoci motoroknál. Sőt az újak sem.Csapatban motorozok, érdekes nódon nekem a gyújtáson kívül nem volt még meghibásodásom, Rajtam kívül majd mindenki rászorult már mentésre az elmult 3 évben.A szoci motorok annyira egyszerűek hogy nincs ami meghibásodjon benne.Ha mégis, szinte mindig javítható az út szélén.
Jawa vételára, felújítása együtt kevesebb 250 ezernél.Ha enyit költesz a felújításra tuti fog menni 25-30 ezer kilométert a következő generálig, még utángyártott alakatrészekkel is. A japóknál még az újaknál is tízezrenként van a generál.úgy tudom. Még a motort sem kapod meg 250ből, és akkor hol a felújítás? Budapest egyik legjobb szerelője, aki régen versenyzett is, utána sokáig készített fel versenyre motorokat próbált hosszú időn keresztül lebeszélni a régi nyugati motorokról.Az volt az érve hogy nem bírom ki az alkatrész árakat és a motor csak muzeális darabnak lesz jó, mert nem léteznek hozzá normális alkatrészek, mindig folyni fog valahol, meg effélék.
Viszont az MZről, jawáról az a véleménye hogy azokkal el lehet gurulni, persze a Dakaron ne induljak velük. Mert lassúak.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu