Buny - 2004-06-04 00:18:38
Dolphi!
A véleményem a következő:
Nem motort kell másikat venni, hanem meg kell tanulni vezetni azt, ami van. Az a motor alattad semmivel sem nehezebb, vagy irányíthatatlanabb, mint egy szoci. A baj nem a motorral van, hanem a rutinnal. Azt meg kell szerezni másképp nem megy. Ezt a motort olyan állapotba kell hozni, hogy legyen rajta alpjárat, ne fulladjon le, meg ilyenek. Többekkel elemeztük a hétvégét a te szemszögedből, és arra következtetésre jutottunk, hogy nálad a rutintalanság a probléma. Ez nem baj, hiszen mindannyian voltunk kezdők, és estünk mi is. Az ajánlatom az, hogy ezt a motort használd egész nyáron, ne foglalkozz most azzal, hogy kívülről milyen, a műszaki állapota legyen jó. Ha végig motorozod a szezont, és jobban mennek a dolgok, akkor van értelme azon gondolkodni, hogy másik motort vegyél, de addíg ennek nem sok értelmét látom. Ez már anyagilag sem kifizetődő, és a kapkodásnak is ára van, tehát, ha egyszer úgy döntöttél, hogy ez a motor lesz az első az életedben, akkor most egy kicsit tarts ki mellette és használd. Egyébként, amikor visszaváltottál az emelkedőkön, akkor simán tudtad a lépést tartani ZsT-vel, és a többiekkel, tehát nem hiszem, hogy a motor teljesítménye lenne a probléma. Az már műszaki kérdés, hogy a géz markolat csúszkál, és még nem érzed hol fog a fék, és mikor hogyan kell adagolni, mikor kell kanyar előtt fékezni, és a kanyarokba milyen sebességgel kell bemenni. Szoknod kell magát a motorozást, és a motort is, ez így lenne egy MZ-vel vagy más motorral is. Én azt mondom nincs miért szégyenkezned, az hogy kanyarok vannak rólad elnevezve, ez a nagyság jele. Mert itt sokan nem tudják hogy életed első túrája volt, és a pecsét még meg sem száradt a vezetői engedélyeden úgy vágtál neki a hétvégének. Ez mindenképpen bátorság, amit el kell ismerni, viszont azt is tudni kell, hogy a rutin, illetve forgalomban eltöltött idő a vizsgáig arra talán elég, hogy átmenj a vizsgán, de a mindennapi életben ennél több kell a túléléshez, és ezt kell elsajátítani.
Ehhez pedig motorozni kell sokat, de ésszel, mert az kevés, ha az ember úgy érzi, hogy ez már megy, akkor szoktak a problémák adódni, ezért inkább legyél megfontolt mindíg, és várj ki, főleg az első időkben. A motorral meg ismerkedni kell, ki kell próbálni mindíg valamit rajta menet közben. Ha mész 50-nel 5.-ben, válts vissza egyet, és nézd meg hogy viselkedik ott, és ehhez hasonlóakra gondolok. Milyen sebességi fokozatban lehet egy ismert kereszteződésben befordulni, és még sorolhatnám. Ezek a megfigyelések vezetnek majd el oda, hogy a motorodat tudod majd használni, tudod mikor mit várhatsz tőle, de a legfontosabb, hogy mit várhatsz el magadtól. Én azt gondolom a motoron nagyon észnél kell lenni, még jobban, mint más közlekedési eszköz vezetésénél, és ezt is el kell sajátítani, nem csak azt, hogy kell a kuplungot elengedni, ahhoz, hogy kerékre álljon a motor, vagy hogyan lehet az autók elé még éppen beférni az előzés után.
Mert a motorozás akkor ér valamit, ha holnap és holnap után, de húsz év múlva is tud az ember motorozni, nem csak 3 szezont, aztán egy baleset miatt az élettől is elmegy a kedve.
Ettől függetlenül az embert érheti baleset, de ésszel csökkenthető ennek kockázata, és ezt soha nem szabad elfelejteni, amikor az ember felül a motorjára. |