hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Buny - 2004-06-04 00:18:38

Dolphi!
A véleményem a következő:
Nem motort kell másikat venni, hanem meg kell tanulni vezetni azt, ami van. Az a motor alattad semmivel sem nehezebb, vagy irányíthatatlanabb, mint egy szoci. A baj nem a motorral van, hanem a rutinnal. Azt meg kell szerezni másképp nem megy. Ezt a motort olyan állapotba kell hozni, hogy legyen rajta alpjárat, ne fulladjon le, meg ilyenek. Többekkel elemeztük a hétvégét a te szemszögedből, és arra következtetésre jutottunk, hogy nálad a rutintalanság a probléma. Ez nem baj, hiszen mindannyian voltunk kezdők, és estünk mi is. Az ajánlatom az, hogy ezt a motort használd egész nyáron, ne foglalkozz most azzal, hogy kívülről milyen, a műszaki állapota legyen jó. Ha végig motorozod a szezont, és jobban mennek a dolgok, akkor van értelme azon gondolkodni, hogy másik motort vegyél, de addíg ennek nem sok értelmét látom. Ez már anyagilag sem kifizetődő, és a kapkodásnak is ára van, tehát, ha egyszer úgy döntöttél, hogy ez a motor lesz az első az életedben, akkor most egy kicsit tarts ki mellette és használd. Egyébként, amikor visszaváltottál az emelkedőkön, akkor simán tudtad a lépést tartani ZsT-vel, és a többiekkel, tehát nem hiszem, hogy a motor teljesítménye lenne a probléma. Az már műszaki kérdés, hogy a géz markolat csúszkál, és még nem érzed hol fog a fék, és mikor hogyan kell adagolni, mikor kell kanyar előtt fékezni, és a kanyarokba milyen sebességgel kell bemenni. Szoknod kell magát a motorozást, és a motort is, ez így lenne egy MZ-vel vagy más motorral is. Én azt mondom nincs miért szégyenkezned, az hogy kanyarok vannak rólad elnevezve, ez a nagyság jele. Mert itt sokan nem tudják hogy életed első túrája volt, és a pecsét még meg sem száradt a vezetői engedélyeden úgy vágtál neki a hétvégének. Ez mindenképpen bátorság, amit el kell ismerni, viszont azt is tudni kell, hogy a rutin, illetve forgalomban eltöltött idő a vizsgáig arra talán elég, hogy átmenj a vizsgán, de a mindennapi életben ennél több kell a túléléshez, és ezt kell elsajátítani.
Ehhez pedig motorozni kell sokat, de ésszel, mert az kevés, ha az ember úgy érzi, hogy ez már megy, akkor szoktak a problémák adódni, ezért inkább legyél megfontolt mindíg, és várj ki, főleg az első időkben. A motorral meg ismerkedni kell, ki kell próbálni mindíg valamit rajta menet közben. Ha mész 50-nel 5.-ben, válts vissza egyet, és nézd meg hogy viselkedik ott, és ehhez hasonlóakra gondolok. Milyen sebességi fokozatban lehet egy ismert kereszteződésben befordulni, és még sorolhatnám. Ezek a megfigyelések vezetnek majd el oda, hogy a motorodat tudod majd használni, tudod mikor mit várhatsz tőle, de a legfontosabb, hogy mit várhatsz el magadtól. Én azt gondolom a motoron nagyon észnél kell lenni, még jobban, mint más közlekedési eszköz vezetésénél, és ezt is el kell sajátítani, nem csak azt, hogy kell a kuplungot elengedni, ahhoz, hogy kerékre álljon a motor, vagy hogyan lehet az autók elé még éppen beférni az előzés után.
Mert a motorozás akkor ér valamit, ha holnap és holnap után, de húsz év múlva is tud az ember motorozni, nem csak 3 szezont, aztán egy baleset miatt az élettől is elmegy a kedve.
Ettől függetlenül az embert érheti baleset, de ésszel csökkenthető ennek kockázata, és ezt soha nem szabad elfelejteni, amikor az ember felül a motorjára.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu