hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Krisz - 2007-07-23 08:56:42

Hali!
Hozzámkerült javításra egy Romet Kadet, amit meg kellene javítanom, de én ilyen motorral még nem foglalkoztam, így elég nehéz kideríteni a hiba okát. Vagy legalábbis sejtem, hogy mi lenne a hiba oka, de jól jönne egy kézikönyv hozzá. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy hol találok kézikönyvet Romet Kadethez?

Azért leírom a hibát, és a megfigyeléseimet, hátha tud rá valaki valamit reagálni:
Tehát az történt állítólag a váltóval, hogy visszaváltáskor volt egy enyhe reccsenés, és onnantól kezdve a váltókar csak lifeg fel-le. Tehát 1-esbe magától beleesik, üresben és 2-esben lábbal tartani kell. Szétszedés nélkül én valami rugóbajra (törés, elmozdulás) gondoltam, és lehet, hogy igazam is lesz, de mint mondottam, nem volt még dolgom ilyennel, így nem tudom, hogy minek, hogy kell állnia. Szóval találtam egy rugót a váltó tengelyén, aminek szárai felfelé állnak, és két pöcök között vannak a váltótengelyre merőlegesen felfelé induló darabon. Ahogy mozgatom a váltókart, a rugó is ugyanúgy mozog vele együtt, tehát nem tart semmit sem, mintha ott sem lenne.

Meg aztán volt egy olyan hiba is, hogy 1-esbe váltáskor le akart fulladni a motor, de csakis akkor, ha nagyon le lett nyomva a váltókar. Finoman rálépve ilyen nem történt. Ezt tudom mi okozza, de megintcsak nem tudom, hogyan kellene eredetileg lennie. Szóval van a lendkerék felett egy csuklós kis szerkezet, ami egy függőleges (blokkba tekert) csavaron fordul el, majd egy tengelyben folytatódik, mely a blokk közepekbe tart. Szóval ennek a csuklós szerkezetnek elég nagy a holtjátéka tengelyirányban (a függőleges csavaron fel-le mozog), így 1-es váltásakor beleér a lendkerékbe, nekifeszül neki, és ez okozza a motor fulladását. Úgy vettem észre, hogy ha arra a tengelyre (ami tartja ezt a csuklós szerkezetet) tennék hézagolót, tehát elemelném a blokktól, ill a lendkeréktől ezt a csuklós szerkezetet, akkor már talán nem ütközne a lendkerékkel.

Szívesen fogadnám az építő jellegű hozzászólásokat!
Előre is köszi!
Krisz
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu