hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-03 12:05:13

Légszűrő ügyben:
Kb centi vastag légszűrőszivacs kb a4-es méretben kapható a FilterCenter üzleteiben, sok francia autóba ilyen kell. Nekem 350-es Jawaba ilyen van méretre vágva beragasztva, kb. 20-25 cm-ről finoman! be kell permetezni szilikonspray-vel, hogy nem szívja meg magát a levegő páratartalmával. Nekem bevált, a motor jobban kap vele levegőt, mint a gyári (vagy kispolszki) papír szűrőkkel. A magyar 300 Ft-os Armafilt szűrők amúgy is fulladást jelentenek a motornak. A 300-as ETZ is csak a török "motor siklet" feliratú papírszűrővel kap levegőt.

Csapágy ügyben:
Ahogy mondani szokták lassan az lesz a hamisítvány, amit nem kínában gyártanak.
Az SKF-nek igen komoly minőségbiztosítási rendszere van, nem hinném, hogy gond lehet vele. Aki az SKF-fel megszívta ott más volt a gond (ferdén beütött csapágy, ovális csapágyfészek, kenési problémák, olajfuratok eltömődése, rosszul centírozott főtengely, holtjáték nélküli váltótengely, a lista végtelen). Mellesleg nekem a Made in South Africa feliratú SKF-ek már 52-ezer km-rel bizonyítottak az ETZ-mben. És azt mondom, csak a becsület kedvéért ccseréltem le őket, ha már széthúztam a blokkot, hogy főtengelyt és egy váltófogaskereket cseréljek. 52 ezer után nem volt azoknak a csapágyaknak semmi baja. Most a válatozatosság kedvéért fag-ok vannak benne.
Azért mert csak a fag és az skf forgalmat tn9-est, vagyis zajszegény bakelitkosarast, nekem pedig ez kellett.
Minőségben amúgy én is a fag-ot és az skf-et tenném előre, de ár/érték arányban mindeképpen a japán koyo a legjobb, és egy keleti motor élettartamát még így sem a koyo csapágyak fogják meghatározni, hanem a főtengely és/vagy a dugó-gyűrű-henger élettartama.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu