hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-03-10 11:33:30

Zénó.
Azzal a fekete dobozos magyarral pedig nem szokott baj lenni, még akkor is, ha a sok elektronikai szaktekintély szerint "túl egyszerű a belseje".

Ha a mért töltőfeszültség pont jó (persze attól függ, hogy hol méred), és mégis észrevehetően fogy az aksiból a víz, akkor még a lehet, hogy a motor nem szabályosan van bekábelezve, hanem "ésszerűtlenül", mint pl. a 12V-os Jawak.
A töltés kábelezése akkor jó - szerintem - ha a generátor 3 fázisa a legrövidebb úton (gyárilag 3 fekete) feljön az egyenirányítóhoz (diódákhoz) majd onnan az egyenirányított feszültség a legrövidebb úton (gyárilag vastag piros-sárga a D+ra) megy a fesszabályzóhoz. Az összes fogyasztó, beleérteve az aksit is, ennek a "zárt" szabályzott körnek a kimennő feszültségét kapja meg (vastag piros a B+ról). Így van a legnagyobb esély arra, hogy a feszszabályzó valós feszültséget alapul véve szabályoz, és nem egy kontkakthibák miatt lecsökkent feszültséget alapul véve szabályoz túl.

A jawak kapcsolási rajzából viszont nekem pont pont az ellenkezője derült ki: az egyenirányított feszültséget kiosztják az összes fogyasztónak, felviszik a gyújtáskapcsolóig, majd onnan vissza a feszszabályzóhoz, ami így az összes érintkezési hibából adódó feszültségcsökkenést beleszámolva állítja be a gerjesztést, ez pedig akár 15 V-os feszültséget is eredménynezhet az egyenirányítóhoz közeli fogyasztókon. Sajnos ilyet a gyakorlatban is volt alkalmam kimérni.

Egyébként meg, ha az ETZ feszültségét közvetlenül az aksin méred és azt jónak találtatott (mondjuk lámpával sem több, mint 13,8) és az aksibl fogy a sav, akkor az aksi lehet a hibás, pl. túl kicsi a belső ellenállása, szektorzárlatos, stb.

Egyébként a 3 fázisú generátorok fesszabályzói (a trabi, a wartburg és a skoda is ilyen) úgy működnek, hogy terhelésre megemelik a szabályzott feszültséget (a dinamókkal ellentétben). Tehát alapjáraton lámpa nélkül kb. 12,6 V-ot mérhetsz, bekapcsolt helyzetjelző+fényszóró ( autónál plusz 2x70 W) felmegy 13,3-ig.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu