hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 28. csütörtök 
Gedeon, Johanna

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2017-02-13 10:34:32

Szűkítő perselyt ha nem dobja ki a nyomás akkor teljesen jó megoldás.

Ha gyűrű hézag rendben van, és a dugót nem fúrták szorosra, akkor nagy baj nem lehet.

Bejáratásra mindenkinek megvan a tuti módszere. Igazából nagyrészt mindegyik jó, csak szemléletben különböznek.

Lényeg hogy se nagy terhelést, se nagy fordulatot ne kapjon eleinte. Első indítások alkalmával az óvatos, terhelés nélküli, rövid járatásokat preferálom.
Sőt van olyan is, hogy külső villanymotorral forgatják a motort beindítás nélkül, olajjal. Igazából ez a legkíméletesebb kezdő járatás.

Eleinte természetes hogy nehezebben indul. Eleve járatáshoz és a több olajhoz dúsítani kell a benzint is.
Akár magasabb fúvóka tű állást is igényelhet, de lehet hogy az alapjárati melléklevegővel is elég ha kompenzálod. Nincs erre pontos adat, hogy mennyit kell emelni és mennyit kell tekerni, mivel ezek a motorok már bőven nem gyári állapotúak. Ahogy Bambi mester szoktam mondani, úgy kell beállítani hogy jó legyen :)
Karbi beállítás rejtelmei a Szerviz cikkek között van.
Jól beállított karburátorral nem okozhat gondot az indítás. Ha a sok olaj megfekszi a gyomrát, akkor van úgy hogy akármit csinálsz nem fog beindulni, mert a forgattyús házba leült olajat felkapja felpörgéskor és utána gyertya legyen a talpán amelyik szikrázik.
Én ilyenkor a gyertyanyíláson befecskendezett benzinnel, elektromos csavarozóval való indítózással szoktam szenvedni egy csomót. Persze tologathatod is, de én nem akarok infarktust kapni :D

Olajból normális minőségű 1:40-es rész szintetikus olaj elég a járatáshoz, a több olaj nem csökkenti a kopást/súrlódást, a lényeg hogy legyen benne. MZ esetén jó fajta olajjal 1:70-es a műszakilag indokolt keverési arány. Bejáratás után én ilyen arányú keveréket használok. (saját felelősségre, de még nem volt gondom)

Indítási és alapjárati nehézséget okozhat amúgy a gyújtás is. Ha az előgyújtás és megszakító hézag be van állítva akkor még lehet az is, hogy a trafók sajnos nem túl megbízhatóak manapság, szóval azt is ellenőrizd. Gyertya, hézag és gyertyakábel is rendben legyen.

Tehát ha sűrítés van, benzin van, szikra van, akkor mennie kell. Ha megy akkor meg már lehet finomítani a karburátor beállítást. Ez egyébként nekem több hétig szokott tartani, mert menet közben a különböző üzemállapotokban lehet csak kitapasztalni hogy hol kevés, hol sok a benzin és ennek megfelelően korrigálni.

Optimális esetben a hideg motor szívatóval 1-2 rúgás után könnyedén indul a legnagyobb hidegben is. Melegen a motor nem füstöl jó fajta olajjal, 1:50-es keverék esetén sem.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu