hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-05-18 08:12:32

Igen nekem is gondom volt a 6V-os izzókkal. A hátsó izzók kiégtek, meg érintkezési hiba miatt állandóak piszkálni kellet, és még nem is látszottak. Ezért LED-esítettem.

Refibe az erdeti Tungsram H4 6V 25W halogént kell szerezni. Nekem évek óta bírja.

Faragni nagyon nem kell. Sima H4-es ETZ foncsort kell bele rakni

Megpróbálhatod azt, hogy beleraksz egy 12V-os feszültségszabályzót, vagy ha mechanikus, a szabályzó rugóját 14,45V-ra állítod. Az alsó küszöb feszültséget is utána kell húzni, de nem tudom pontosan mennyire, azt hiszem 12V, de nem esküdnék meg. Ha ezt nem teszed, lemeríti az akkut a dinamó.

Kicsit magasabb fordulaton (2-3000 ha jó a dinamó, ha nem akkor ~4000) de le fog jönni 12V ez amúgy nem egészséges, mert nagyrészt az akkuról fog menni, szóval városi üzemben lemerülhet az akku.

Ezért kell áttekercselni, hogy alacsonyabb fordulaton meglegyen a 12V.

Egy vállalkozó szellemű motortekercselőnek nem hiszem hogy gondot okozna, de olyan 10-15ezer forintos számlára számítanék csak az állórész esetén.
Viszont a forgórészt is érdemes felújítani, mert az szokott elöregedni, illetve a kommutátor elkopni. Szóval a kommutátort is cseréltetném ha már ott jársz.

Esetleg keresel egy olyan robogót, vagy motort aminek az állandó mágneses generátora belefér a TS-be. de akkor a hozzá tartozó gyújtást is át kell építeni, egy ilyen komplett rendszer meg 50ezertől indul alsó hangon, még bontóból is, a másik hogy az MZ dinamó nagyon kicsi, nem találtam olyat ami befért volna a helyére.

Ha találsz is, akkor pedig ahogy mondtad "faragni" kell, erre nincs leírás.

Különben azon gondolkodok, hogy egy megfelelően izmos léptetőmotor mennyire bírhatja a 6000-es fordulatot, és mekkora feszültséget ad le vajon 1000-es alapjáraton, mert azok elég kicsik ahhoz hogy beférjenek. Bár tippelésem szerint 3000-es az üzemi fordulatuk, és kifejezetten alacsony feszültségre vannak kitalálva.
Van nekem AC szervó motorom is, 1000W-os, az 100V-ra is képes egész alacsony fordulaton, de az megint csak nem fér el a dekli alatt...viszont olyan izmos, hogy visszafelé önindítónak vagy hibrid üzemnek is lehetne használni :D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu