hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


piri - 2003-06-27 21:33:03

Szevasztok!
A dugattyúcserével kapcsolatban nekem az a véleményem, hogy 1 dugattyú ára nem olyan nagy költség, viszont ha benne marad a régi az (elméletileg) okozhat problémát. Ugyanis ez a motor legjobban igénybe vett alkatrésze tehát olyan mikro repedések lehetnek rajta amelyek nem láthatóak szemrevételezéssel, ezen kivül a terjeszkedéskor lefúvódó gázok koptatják is. Gondolom azt nem kell ecsetelnem különösebben, hogy mi történik ha kb. 5000n/min-nél 1 1mm-es darab leválik belőle pl. kiesik egy gyűrűtartó stift stb. Akkor megint lehet kezdeni előről...
Szerintem a legolcsóbb (bár nem a legjobb) megoldás a henger furatása. A szakember eleve szokott dugattyút és gyűrűket esetleg csapszeget is adni hozzá ez benne van az árban legalábbis mifelénk. Ha pedig "mezei" esztergályossal csináltatjuk kell vinni neki a dugót és megmondani, hogy mekkora legyen a dugattyú-illesztési hézag (én is 3századra emléxem de nem 100%)és arra a méretre fogja fúrni százados pontossággal. A dugattyút a szoknya alján kell mérni (legalul ez a legvastagabb átmérő) de ehhez igen drága százados osztású tolómérő kell (lehetőleg olyan amelyet még 1x sem ejtettek le). A dugó tetején a méreten kivül van egy nyil is ami a kipuffogó-nyilásra kell, hogy mutasson beépitéskor, mert külömben lyukra esik valamelyik dugóstift és biztosan eltörik a gyűrű.
A hengert szintén spéci célszerszámmal mérik (az esztergályosnak van ilyen) körbe (belül) megmérve kiderül az esetleges ovális kopás. Ha azomban a henger meg van húzva (karcolódva) vagy "válla" van mindenképpen meg kell fúrni. Házi de nagyon pontatlan vizsgálat ha visszatesszük a gyűrűt középre merőlegesen és megmérjük a gyűrű-hézagot majd forgatjuk a gyűrűt és ismét mérünk. Persze ehhez is szazados műszer kell.
Ha jól tudom 125-ösnél a gyűrű hézag max. 1,3-1,5 mm (de ez sem 100%) a gyári alap asszem 0,7mm.
Szintén házi vizsgálat ha már meg van az új henger és dugó akkor gyűrű nélkül a dugót a hengerbe helyezve felülről nem szabad "beleesnie" hanem szépen lassan le kell, hogy csússzon. De vigyázni kell vele mint a himes tojással nehogy megkarcoljuk mert akkor polirozhatunk 1000-rel. Nem árt neki kis olaj.
Azért szokták kicserélni az összes csapágyat a blokkban mert nem mindennap szedjük szét. Tehát úgy kell összerakni, hogy kibirja a következő felújitásig (30e.km 125-ösnél). A jónak látszó csapágyakat is cserélik (ha magadnak csinálod). A szimmeringekre sem szabad sajnálni a pénzt mer ha 20Ft-os alkatrész miatt kell megint szétszedni az gáz.
A főtengely sem "lóghat" nem lehet semmiféle kotyogása még oldalra sem.
A dugócsapszegből és tűgörgőből is van vagy 3-4 méret ezeket össze kell hozni úgy, hogy ne "lógjon" mert külömben megeshet, hogy bejáratás alatt szétesik és mehúzza a hengert.
Hát kb. ennyi...
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu