:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
piri - 2003-06-27 21:33:03
Szevasztok!
A dugattyúcserével kapcsolatban nekem az a véleményem, hogy 1 dugattyú ára nem olyan nagy költség, viszont ha benne marad a régi az (elméletileg) okozhat problémát. Ugyanis ez a motor legjobban igénybe vett alkatrésze tehát olyan mikro repedések lehetnek rajta amelyek nem láthatóak szemrevételezéssel, ezen kivül a terjeszkedéskor lefúvódó gázok koptatják is. Gondolom azt nem kell ecsetelnem különösebben, hogy mi történik ha kb. 5000n/min-nél 1 1mm-es darab leválik belőle pl. kiesik egy gyűrűtartó stift stb. Akkor megint lehet kezdeni előről...
Szerintem a legolcsóbb (bár nem a legjobb) megoldás a henger furatása. A szakember eleve szokott dugattyút és gyűrűket esetleg csapszeget is adni hozzá ez benne van az árban legalábbis mifelénk. Ha pedig "mezei" esztergályossal csináltatjuk kell vinni neki a dugót és megmondani, hogy mekkora legyen a dugattyú-illesztési hézag (én is 3századra emléxem de nem 100%)és arra a méretre fogja fúrni százados pontossággal. A dugattyút a szoknya alján kell mérni (legalul ez a legvastagabb átmérő) de ehhez igen drága százados osztású tolómérő kell (lehetőleg olyan amelyet még 1x sem ejtettek le). A dugó tetején a méreten kivül van egy nyil is ami a kipuffogó-nyilásra kell, hogy mutasson beépitéskor, mert külömben lyukra esik valamelyik dugóstift és biztosan eltörik a gyűrű.
A hengert szintén spéci célszerszámmal mérik (az esztergályosnak van ilyen) körbe (belül) megmérve kiderül az esetleges ovális kopás. Ha azomban a henger meg van húzva (karcolódva) vagy "válla" van mindenképpen meg kell fúrni. Házi de nagyon pontatlan vizsgálat ha visszatesszük a gyűrűt középre merőlegesen és megmérjük a gyűrű-hézagot majd forgatjuk a gyűrűt és ismét mérünk. Persze ehhez is szazados műszer kell.
Ha jól tudom 125-ösnél a gyűrű hézag max. 1,3-1,5 mm (de ez sem 100%) a gyári alap asszem 0,7mm.
Szintén házi vizsgálat ha már meg van az új henger és dugó akkor gyűrű nélkül a dugót a hengerbe helyezve felülről nem szabad "beleesnie" hanem szépen lassan le kell, hogy csússzon. De vigyázni kell vele mint a himes tojással nehogy megkarcoljuk mert akkor polirozhatunk 1000-rel. Nem árt neki kis olaj.
Azért szokták kicserélni az összes csapágyat a blokkban mert nem mindennap szedjük szét. Tehát úgy kell összerakni, hogy kibirja a következő felújitásig (30e.km 125-ösnél). A jónak látszó csapágyakat is cserélik (ha magadnak csinálod). A szimmeringekre sem szabad sajnálni a pénzt mer ha 20Ft-os alkatrész miatt kell megint szétszedni az gáz.
A főtengely sem "lóghat" nem lehet semmiféle kotyogása még oldalra sem.
A dugócsapszegből és tűgörgőből is van vagy 3-4 méret ezeket össze kell hozni úgy, hogy ne "lógjon" mert külömben megeshet, hogy bejáratás alatt szétesik és mehúzza a hengert.
Hát kb. ennyi... |
|
|
|