hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-11-19 11:59:10

2.
"a derékszögelési eljárás célja, a hajtórúd néhány százados hibájának a kiegyenlítése, nempedig az egy nagságrenddel nagyobb hibájú selejt megjavítása".
Egyetértek, tizedes nagyságrendű görbület visszahajlítása bent a karterban már csak S-kanyart eredményez a hajtókarban, tipikus példája az egyik hengerrel megszorult 350-es jawa, amiben a másik henger hajtókarja görbül. A javítása szinte lehetetlen.
A kereskedelmi forgalomban kapható hajtókarok közül azonban én eddig nem találkoztam olyannal, aminek a minimális görbületét - ha egyáltalán volt - ne lehetett volna kiderékszögelni.

3.
"oválissá torzítod a furatot, aminek szintén mikron pontosnak kell lennie.(a felső szem alatt kell megtámasztani, és hajlítani"
Na ne már !! Egy csapágyfémnek ennél jöval többet kell kibírnia. Még a csepptankos jawak felül bronzperselyes hajtókarjainak derékszöglése is elvégezhető csavarhúzóval. Hangsúlyozom, hogy a hajtókar csapágyfelületét nem a szerszám, hanem a hozzá illesztett csapszeg támasztja (pl. ETZ-nél a tűgörgőkön keresztül), a szerszámot a csapszegen dugjuk át (kivétel a 350-es jawa, mert ott a csapszeg nem átmenő furatos, különben a felömlő és a kipufogó a csapszegen keresztül egymásba dolgozna.)
Amúgy meg azért okosabb a csapszegen át hajlítani, mert az erőhatások is a csapszegen át érik majd a hatókart. Ha így hajlítjuk, akkor a két feltámasztási pont között a hajtókar ewgíenletesen hajlik (súlyozva az edzés miatt az eltérő ridegséggel persze).
A felső szem alatt megtámasztva nagyobb a valószinűsége egy kis rádiuszú hajlításnak, ami nem jó.

4. Muszáj pontos j. Igaz.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu