hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-11-18 21:53:56

emzoli !

Laikusok számára lehet, hogy hihető és megalapozott, az amit írsz, bár az üzletemet mindenképpen rontod vele.
De aki becsülettel rakott már össze új blokkot (én konrétran legalább 40-et biztosan, ETZ és jawat, 1 és 2 hengerest egyaránt) az tudja, hogy a hajtókar "kiderékszögelése" úgyis csak akkor következik, amikor a főtengely már benne van a karterban és a hajtókaron rajta van a dugattyú (de a gyűrűk még nincsenek rajta, és a csapszeg-seegerek sincsenek még a dugattyúban).
Feltesszük a teljesen tiszta hengert a gyűrűk nélüli dugóra, figyelve arra, hogy a karter hengertalp feülete is tiszta legyen. Alsó és felső holtponton figyeljük, hogy könnyedén lehet-e billenteni a dugattyút előre-hátra. Aki látott már ilyet, azt tudja, hogy egy frissen fúrt 5 század mm-es illesztás esetén a dugót érezhetően és szemmel láthatóen lehet mindkét ponton billenteni a hengerben, abban az esetben, ha dugattyú palástja és hengerfurat palástja tökéletesen párhuzamos egymással - mert végülis ez a lényeg, ez a követelmény.
Amennyiben nem billen szépen és könnyedés, vagy nem billen egyáltalán, akkor a hengert levesszük és a csapszegbe dugott hosszú, erős csavarhúzóval finoman billentünk a dugón (hajlítunk a hajtókaron, ami hajlani fog, hiszen csak alul és felül edzett, középen relative puha). A folyamatot addig ismételjük, amig párhuzamos palástokat nem kapunk.
Profik 5 százados hézagmérőt is szoktak erőlteni a hengerfal és dugó közé, magam nem élek e módszerrel. A billentés, bár kissé "öreszakisnak" tűnik, de higgyétek el, tökéletesen beállítható vele a párhuzam, vagyis "kiderékszögelhető" a hajtókar.

Én amondó vagyok, hogy aki nagyon szeretne egy olyan motort, amit szépen be tud majd járatni, soha nem fog megragadni, a konstrukcióban rejlő teljesítményt valóban leadja és hosszú az élettartama, az a precíz szerelés és ajó minőségű alkatrészek mellett inkább arra figyeljen, hogy olyan gépműhelybe vigye a hengerét, ahol nem fúrják kúposra, hordó alakúra, és ahol derékszögű lesz a furat a hengertalpra. Fúrást minden rozoga műhelyben vállalnak, jó fúrást és hónolást csak kevésben. A szarul/rossz minőségű, öreg gépen/félrefúrt henger - amit az általad emlegetett "átlagfelasználó" még ritkábban ellenőriz, mint a derékszöglést - sokkal több bajnak (pl. állandó megragadásna)a forrása lesz, mint egy kiderékszögeletlen hajtókar.

Egy szó, mint száz, a hajtókarnak nem muszály megfelelnie semmiféle általad felhozott párhuzamosságvizsgálatnak. Úgyis csak az összeszerelés folyamán kell biztosítani a henger és dugó párhuzamosságát.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu