peti74 - 2006-01-02 11:16:50
motorosmanusz.
Szerintem nem jól mondod. A homokfújás jó esetben néhány mikronnal vékonytja el a felületet, az általa okozott gödrök mérete is csak a mm ezredrészében mérhető, használt alkatrészek esetében a homokfújás után látható gödrök már előtte is ott voltak, csak tele voltak szennyeződéssel, a "hasznos" anyagvastagsághoz már nem járultak hozzá.
A homokfújásnál fémtiszta felületet kapunk mindenhol. Ott is ahova ne ér be semmilyen csiszolókorong. A korrózió által mart gödrökben pedig nem maradhat rozsda, mert arra hiába kerül bármilyen galvanizált réteg, az alatta maradt oxidréteg tovább dolgozik, és előbb-utóbb "kibújik", aztán majd mondja a kuncsaft, hogy "de szarul csinálták meg".
A "kötelező" csiszolás - ami a homokfújásnál nagyságrendekkel (10x, 100x)vastagabb réteget távolít el a felületből - pedig főként nem azért kell, hogy a felület tiszta legyen, hanem azért, mert a szintén mikron vastagságú króm/nikkel réteg követi a felület alakját és csak akkor lesz tükrös, ha alatta a felület is az. Öreg alkatrészeknél a tükrös felületet megszakíthatják apróbb gödrök, vagy a sarkokban matt felületek amiket nem mindig szednek ki csiszolással épp azért, hogy az anyagvastagság megmaradjon. Lásd az újrakrómozott felniken a niplifészkek közvetlen környékét.
Ja igen, a háztartási sósavas ügyeskedés, pedig csak arra jó, hogy egyrészt még jobban kigödrözze/vékonyítsa a felületet (a homokfúvásnál lényegesen durvábban), másrészt még több olyan savas/oxidos anyagot tegyen hozzá a felületen lévő szennyeződéshez (főleg a gödrökben megbújva), ami még jobban megnehezíti a tartós króm/nikkel bevonat készítését.
Én az egészet rá szoktam bízni a krómozó műhelyre.
Aki szerint pedig a háztartási sósav jó felület-előkészítő anyag, az dolgozzon inkább Hammerite-tal, mert az direkt a rozsdára kell festeni :)
És még valami: a homokfújás bármilyen festékréteget eltávolit, még a parasztkrómot is, ellenben az oktános benzinnel, ami feloldja ugyan, de nem mossa le, az ecsettel csak kenni lehet ide-oda. Persze több literrel már egész jó eredményeket lehet elérni, de 250 Ft-os benzin esetében a homokfújás mindképpen gazdaságosabb, főként egy krómozó műhelyben, ahol nagytételben dolgoznak.
Például használt kipufogó esetén pedig úgyis alaposan ki kell égetni a dobot krómozás előtt, mert úgysem fogadják el másképp. A legjobb, ha a begyújtott dobon szépen végigkúszik a vörösizzás, ott meg nincs festék, ami utána megmarad.
Üdv,
Peti74 |