hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-02 11:16:50

motorosmanusz.
Szerintem nem jól mondod. A homokfújás jó esetben néhány mikronnal vékonytja el a felületet, az általa okozott gödrök mérete is csak a mm ezredrészében mérhető, használt alkatrészek esetében a homokfújás után látható gödrök már előtte is ott voltak, csak tele voltak szennyeződéssel, a "hasznos" anyagvastagsághoz már nem járultak hozzá.
A homokfújásnál fémtiszta felületet kapunk mindenhol. Ott is ahova ne ér be semmilyen csiszolókorong. A korrózió által mart gödrökben pedig nem maradhat rozsda, mert arra hiába kerül bármilyen galvanizált réteg, az alatta maradt oxidréteg tovább dolgozik, és előbb-utóbb "kibújik", aztán majd mondja a kuncsaft, hogy "de szarul csinálták meg".
A "kötelező" csiszolás - ami a homokfújásnál nagyságrendekkel (10x, 100x)vastagabb réteget távolít el a felületből - pedig főként nem azért kell, hogy a felület tiszta legyen, hanem azért, mert a szintén mikron vastagságú króm/nikkel réteg követi a felület alakját és csak akkor lesz tükrös, ha alatta a felület is az. Öreg alkatrészeknél a tükrös felületet megszakíthatják apróbb gödrök, vagy a sarkokban matt felületek amiket nem mindig szednek ki csiszolással épp azért, hogy az anyagvastagság megmaradjon. Lásd az újrakrómozott felniken a niplifészkek közvetlen környékét.
Ja igen, a háztartási sósavas ügyeskedés, pedig csak arra jó, hogy egyrészt még jobban kigödrözze/vékonyítsa a felületet (a homokfúvásnál lényegesen durvábban), másrészt még több olyan savas/oxidos anyagot tegyen hozzá a felületen lévő szennyeződéshez (főleg a gödrökben megbújva), ami még jobban megnehezíti a tartós króm/nikkel bevonat készítését.
Én az egészet rá szoktam bízni a krómozó műhelyre.
Aki szerint pedig a háztartási sósav jó felület-előkészítő anyag, az dolgozzon inkább Hammerite-tal, mert az direkt a rozsdára kell festeni :)
És még valami: a homokfújás bármilyen festékréteget eltávolit, még a parasztkrómot is, ellenben az oktános benzinnel, ami feloldja ugyan, de nem mossa le, az ecsettel csak kenni lehet ide-oda. Persze több literrel már egész jó eredményeket lehet elérni, de 250 Ft-os benzin esetében a homokfújás mindképpen gazdaságosabb, főként egy krómozó műhelyben, ahol nagytételben dolgoznak.
Például használt kipufogó esetén pedig úgyis alaposan ki kell égetni a dobot krómozás előtt, mert úgysem fogadják el másképp. A legjobb, ha a begyújtott dobon szépen végigkúszik a vörösizzás, ott meg nincs festék, ami utána megmarad.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu