hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


SaGa - 2003-07-02 11:42:48

Üdvözletem!

Tegnap egy régi barátommal megnéztük egy elhunyt ismerősének hagyatékát. Nagy motoros és motorátépítő volt az illető, s az özvegye szeretné eladni a gépezeteket és alkatrészeket, csak egyben. Egy jó teherautónyi cucc van a háznál.

Részletesebben: 1db 1980-as 350/634-es Jawa, 1 db 1982-es 350/634-5-ös Jawa, ennek van rendszáma is, ez volt a "közlekedő" motor. 1 db nem tudom mikori 350/638-as Jawa. 1 db Danuvia. Ezek többé kevésbé komplett gépek, bár látszik rajtuk, hogy pár évet a szabad ég alatt töltöttek jól-rosszul letakarva. A Danuvia nem, rajta az látszik, hogy a tulaj valamiféle kiállítási darabként tartotta (emlék egy régi kollégától) és az egész gép egyöntetű ezüstszínre van fújva, a gumik meg fehérre illetve pirosra, de ha igaz a sztori, akkor akár használható is lehet tisztítás után. Az üzemképességükről nem tudok mondani semmit, amit ki tudtunk próbálni, hogy át lehet-e berugó karral fordítani a főtengelyeket... A "közlekedő" motorét nem sikerült, de kehet, hogy csak sebességbe ragadt szegény, a másik 2 Jawaét igen. Van még egy felújított Jawa blokk, ami felújítás után nem volt még motorban (a tulaj egy blokkot mindig tartott így, ha lerobbant a gép, csak cserélte őket). Ezt is át tudtuk forgatni...

A gépeken kívül egy garázsra való alkatrész, vegyesen Jawa, Danuvia, Komar, Simson (sárvédők, tank, blokk, lámpák, egy-két váz, egy halom bowden, apróságok, mifene, nem túrtam föl nagyon...)

A "közlekedő" motor tükrözi a tulaj kissé eklektikus elképzeléseit a motorok díszítéséről. Van hozzá pl egy dobozrendszer, kb 150 liternyi (minőségre nem egy Nonfango persze) ami rendbetétel után, még jól is kinézhet (a krómozott csöveket ki kell egyengetni, újrakrómoztatni vagy lefesteni, dobozkoat letakarítani, felesleges matricáktól megszabadítani). Hátulról a gép hasonlítana vele egy GoldWingre...

A két 634-es California kivitel volt valamikor, a kettőből össze lehet szedni annyi jó állapotú sárvédőt, küllöt, felnit, hogy egy kis fényesítéssel jól kinéző krómos cuccok legyenek egy gépen. Pl az egyik kerékről csak le kell maratni a festéket, alatta a króm jó, ahol kilátszik. A tank oldalán csak az egyiknek vannak meg a krómos lapok, a másikéból valószinűleg az oldaldobozokra került valamikor Jawa felirat...

Az egészért kérnek úgy 130-150 ezer Ft-ot (valószinűleg lehet alkudni, de mélyebben nem mentünk bele). A barátomnak ebből igazán csak a 638-as Jawa hátsó, bütykös gumija, illetve egy komplett gyújtás és generátor szekció kéne valamelyik blokkból (vagy ha valahol külön van ilyen a cuccban, akkor az). Ő egy 250-es egyhengeres cross Cz-t építget összefele és ez hiányzik belőle...

Eredetileg azért menetünk megnézni, hogy megveszem és építek egy jó gépet az egészből, a fölösleget meg majd a börzéken "kimérem", de rájöttem: ha 3x akkora garázsom lenne, mint ami van, akkor tudnám elhelyezni a rengeteg cuccot. Ahhoz nem vagyok elég jó tipusismerő, hogy röptiben kitaláljam, mit érdemes félretenni pótalkatrészenek és mi mehet a kukába, esetleg börzére. Ehhez kellene jópár hónap, míg szétszedem, átválogatom a rengeteg cuccot...

Ha valakit érdekelne, dobjon meg egy levéllel, összehozom a cimborával és egyeztethetnek: saga@axelero.hu

SaGa
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu