hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


NewTone - 2003-04-29 18:32:12

Vakrepülő:

Közben turkáltam egy kicsit emlékeimben, és egyszer terveztem egy 2 hengeres boxer elrendezésű 2T motort, ami természetesen csak ötlet maradt. Kell hozzá 2 henger (mondjuk 250-es) 2 főtengely, amit egymásra 180 fokban össze kell szerelni, egy kis marós-eszergályos munka a forgattyúsházhoz, és itt a projekt gyenge pontja.

Előnyei:

1. Dupla erő :)
2. A 2 forgattyúház a boxer kialakítás miatt egy légtérrel rendelkezik, egyszerűbb a kialakítása, 1 porlasztó is elég, osztócső, vagy lamellák nélkül.
3. Szintén a boxer miatt sokkal kiegyensúlyozottabb a motor
4. Mivel a dugók egyszerre járnak, a gyújtás is csak egyszeres
5. Az egész nem lehet több, mint 10kg
6. olcsóbb mint egy Rotax :)

Hátrány:
1. A blokkot megtervezni nem nagy kunszt, de legyártani necces. Egyszerű két darabos kialakítás, de leöntetni, vagy egy darabból kimarni aranyba kerül.
2. Mivel a két henger a nyomatékot egyszerre adja le, nem biztos, hogy a kihajtás felőli főtengely bírni fogja. erre is van ötletem, de ez már nagyon részlet.

Ha valakit komolyan érdekel írjon: newtone@freemail.hu

Üdv: NewTone
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu