hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. július 19. péntek 
Emília

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Elek_Sanyi - 2005-10-26 21:58:13

Szia gulyi88!

Beteg vagy?
Ezt honnan szedted?
Nekem van egy 862 oldalas könyvem, ami csak 50 oldalon keresztül foglalkozik a tömegkiegyenlítéssel. Ez nem ilyen egyszerű, ahogy gondolod. Én most ezzel foglalkozom, mert még mindíg nem tudom, hogy milyen súlyú dugót gyártassak a gépemhez.
A könyvben van egy rövidke 1-2 oldalas számítás erre, csak az egyes tömegeket át kell tranzformálni másik helyekre. Mert az elmélet, és a gyakorlatban kivitelezett főtengely sajnos nem ugyan az. A főtengely gyárilag SZ*R! A csúcsfurataihoz képest a sonkák ütnek, ezért lehetetlen jól kicentírozni. A főtengelyt az öszesajtolás előtt esztergán két csúcs között fel kell szabályozni, és akkor jól ki lehet centírozni. A sonkák azért ütnek, mert a tengelyel való öszesajtolás előtt munkálták meg őket, a zsugor kötés sajnos egy ilyen hibát eredményez (oldalirányú ütés). A tömeggyártás már csak ilyen.
Jól tömegkiegyenlíteni csak ezután érdemes, mert ennélkül nem ér semmit az egész, rázni fog a főtengely.
A kiegyenlítésnek van gyakorlati módja is, mert az ember ennyi elmélettel általában zátonyra fut, és végül maradnak a gyakorlati módszerek. De érdemes ismerni az elméletet is, mert akkor tudod mit csinálsz.

Elvileg a motorversenyzők régen úgy határozták meg az alternáló tömeget, hogy feltették a főtengelyt az asztalra, úgy hogy minden fel volt szerelve rá (csapszeg, gyűrűk,stb). Ezután a hajtókart vízszintesbe állították, és a dugó alá grammra pontos mérleget raktak. Így próbálták közelíteni az alternáló tömegek súlyát, amit még elméletben is lehetetlen meghatározni, van rá közelítő összefüggés. De a hajtókar egyik vége forog, a másik vége alternál, a kettő közötti rész meg mindkettőt csinálja.

Nekem van grammra pontos digitális mérlegem, de időm még nem volt, hogy megcsináljam a méréseket. Én a főtengelyből kiszedni nem akarok, inkább hozzáigazítom a dugót. A JAWA-nak a tömegkiegyenlítése nem valami jó, mert a 634-es sonkái megegyeznek a 638-aséval, de a dugók különböző súlyúak. Nem igazán érdekelte őket a remegés.

Remélem segítettem.

Szia
:: Fórumok ::
Motoros túra (17711)
Izs (611)
Jawa (27081)
MZ (48895)
Simson (3405)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu