hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 04. szerda 
Borbála, Barbara

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


levendel - 2006-04-13 23:12:47

Zapkorte! Te tényleg csak fikázni jársz ide, alig volt szoci járműved és azon se tudtál úrrá lenni, úgyhogy kuss és izgasd inkább a bicikliseket! ;-)

Fullkopy! Az energia megmaradásának törvénye rámutat, hogy az enyergia nem vész el, hanem átalakul. Ezt nem a Kabos Gyula találta ki, tényleg így van :). A mozgási energia a súrlódás következtében hővé alakul, ami a fém alkatrészekben elvezetődik, illetve ezekről sugárzás útján a környezetbe átadódik. Ha a fékszerkezet túlmelegszik, a környezet által átvett(levegő) hőenergia kevesebb, mint ami termelődik, akkor az energia - tetszik, nem tetszik - megmarad mozgásinak, nű=0 felé tendál, a betét is leéghet következményként, és olyankor kész a baj.
A tárcsafék hatásfoka azért jobb, mert jobb a hűtése - értsd: azonos idő alatt több hőenergiát passzol le a környezetének, ezért elég (és szükséges) a kis súrlódó felület.

Piri! Téged olvasva olyan érzésem van, mintha az egy évvel ezelőtti belső monológomat hallanám. Csakhogy azóta tapasztalatokat szereztem a járművel és most már másról monologizálok...

Egyébként azért hasznos az emzé dobfék, mert megtanítja az embert motorozni. Motoros fejjel gondolkodni. Hamar rájövünk, hogy a vészhelyzetek elkerülésének csak egy mellékes módja a fékezgetés (értékelhető eredménye az ilyesminek úgysincs egy TS emzén), emellett ösztönszerűen kialakul a menekülőutak számontartása bármilyen forgalmi helyzetben, és állandó jelleggel.
Az egyik haverom hamar megunta az ilyesféle motorosleckéket, vett egy tárcsafékes rizskályhát és vagy háromszor orrolt bele az előtte blokkoló autó hátuljába, a jó fékében bízva. A fék persze jó volt, de a fékút így is kevésnek bizonyult mert nem szokta meg a kisagya az állandó készenlétet, így szóba se jöhetett már a kikerülés.
Persze azóta is így vezet, hüledezve nézem, hogy bőven féktávolságon belül és mindig az előtte haladó jármű közepét követve, vagy a jobb szélen, ami ha lehet még rosszabb. De hát ezt ő tudja...

Szóval kis kitérő után azt mondom, hogy dobfékes TS oldalkocsit nagyon nehéz megállítani. Amikor vizsgára vittem a járművet, frissen illesztett, "harapós" betétekkel indultam, de a Németvölgyi út aljára gyakorlatilag megszűnt minden fékhatás. A vizsgán szerencsére nem nézték a fékeket és azóta megszoktam ezeket az állapotokat, de azért először egy kicsit ledöbbentem, hogy fehérednek az ujjaim, görbül a fékpedál, a fogat meg enyhén gyorsul a piros lámpa felé :(
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu