hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


matifu1 - 2010-12-19 11:38:41

Hali Mindenkinek!
Érdekes ez a téma.
Szerintem:
A vizsgáról: ma Magyarországon szinte mindent le lehet vizsgáztatni, csak megfelelő helyre kell vinni. (pl. egy időben szinte az egész országban csak egy helyen vizsgáztattak piros rendszámra nagy MTZ-t).
Én Mz telóval építem a 634-et, mert az eredetit mindenképp cserélni kell. Mentem oldalas Mz-vel, ha abba jó, akkor a Jawa-ba is jó lesz.
Tervezésről: a valóságban sem papíron készülnek a dolgok, hanem először megépítik, és utána rajzolják le. Persze előtervezés folyik , de a végleges mérnöki tervrajz az összeszerelés után lesz csak meg.
A magyar műszaki-vizsgáztatás az csak jogszabályokról, és pénzbeszedésről szól. Pl . van egy jugo-ból áttelepült barátom, aki még otthon Szerbiában épített egy kabriót, nem kellett hozzá rajz, meg minden hülyeség. Ott kellett hagynia, és a mérnökök teljesen átvizsgálták, annyi kifogásuk volt, hogy nem fogadták el a lángheggesztést, de miután az összes varratot CO-val átheggesztették, megkapta forgalmit.
Az biztos, hogy a Pannónia nem száguldásra való. De, Duna oldalkocsit láttam már nagy négyhengeres jappán' motoron is német rendszámmal, azt is levizsgáztatták, pedig a német TÜV nagyon szigorú. Hasonlóságot látok az oldalkocsi és az utánfutó között, olyan értelemben, hogy ott is csak annyira terhelhető egy vontató jármű, amennyit az biztonságosan elbír, és akkor jól beállított futómű esetén nagy biztonságot érhetünk el. Vegyük figyelembe, hogy több darabból álló jármű(szerelvény)-vel való közlekedés mindig több veszélyt rejt magában, mint, ha csak egy egységből áll. Kérdés, hogy az oldalkocsist tekinthetjük-e egy egységnek, bár talán megfelelő beállítás, és vezetői tapasztalat esetén biztonságosabbnak tekinthető, mint a szóló motor.
Kell-e fék az oldalkocsira? Biztos, hogy jobb, ha van rajta, de csak akkor, ha megfelelő arányban van elosztva a fékerő. Fék nélkül is lehet vele menni, de akkor a terhelést kell úgy elosztani, hogy a súlyelosztás csak igen kis része kerüljön az oldalkocsira, és nagyon fontos, hogy a gépes mindkét féke tökéletesen működjön, és azokat a vezető megfelelő arányban használja, hiszen, ha jól gondolkozom, akkor az első és hátsó fék olodalkocsis motor esetén ellentétes irányú forgatónyomatékot ébreszt.
Szóval szerintem a puding próbája, az evés!
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu