hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 18. hétfö 
Arnold, Levente

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2006-05-24 15:53:06

helyesebben szólva: a vezérműlánc élettartama 20e km, és a feszítővel együtt kell cserélni. A szelepbeverés meg a duplamunka annak volt a következménye, hogy én ezt akkor még nem tudtam. ;-) A 3 hét állás meg azért volt, mert éppen leltározták az alkatrészraktárat ezek a jóemberek, és semmi szín alatt sem akartak két szelepet meg egy láncot a kezembe nyomni, mielőtt befejezték volna. Mondjuk becsületükre szóljon, hogy mindezt január végére időzítették, amikor -20 fokok voltak, és normális ember nem motorozik.

A vezérműtengelynek nincs középső csapágya ami kikopjon. Hátul egy siklócsapágyban forog. Ha ez kikopik (és kikopik, mert szar az egész konstrukció), akkor ott elszökik az olajnyomás, és a himbák nem kapnak kenést, és lekopnak a bütykök is. Ez a betegség már a Honda XL-ben is megvolt. Tanulság: ha randa csattogó hangja kezd lenni, ki kell cserélni a csapágyat, még mielőtt a helyzet súlyosbodik.

A rezonancia tényleg gáz, és a bovdenek tényleg elpusztultak 25000km után, de én ezt azért nem látom tragikusan korainak. A gyűrűzés az igen, az tényleg kicsit gáz 25e km után, bár gyorsan hozzáteszem, hogy találkoztam olyan futárral, aki pont ugyanerről panaszkodott a malajziai összeszerelésü Hondájával kapcsolatban.

A hátsó központi telóban az előző tulaj által beletett "CSIV" csavar nyíródott el, a teló, vagy a felfogatása nem szakadt ki sehonnan. Raktam bele egy 2mm-el nagyobb átmérőjű
"FIAT-80" lengőkar-csavart a lomtárból, és utána több mint 15e km-et vígan elment. A telóban tényleg elmúlt a csillapítás, 5e-ft-vel drágább, mint egy pár vadiúj jawa teló (amit szintén vennem kellett régebben a hasonló futásteljesítményű jawamba).

Szekunder lánc- és lánckerék cserék valóban voltak, valóban kettő, de az elsőre csak azért került sor, mert gyárilag túlságosan rövidre volt áttételezve (15/56 fog, amit 17/47 fogúra cseréltem), szóval én ezt egynek számítom. ;-)

A hátsó kerékagy tényleg elrepedt, a hátsó lánckereket tartó zégergyűrű hornyánál (feszültségi pont), de emiatt még nem kellett volna feltétlenül kidobni, pl. oda lehetett volna drótozni a lánckereket a küllőkhöz :) vagy meg lehetett volna hegeszteni AWI-val párezerért.
A hátsó lengőkart meg valószínűleg zsírozgatni kellett volna az e célra felszerelt zsírzógombon, más kérdés, hogy nekem volt ennél jobb dolgom is ;-)

Ezen kívül voltak még egyéb apróságok is, indexrelécsere, gumiköpenycsere, fékbetétcsere, hátsó csapágycsere, rendszámtáblakeret-csere, csomagtartóhegesztés, tankforrasztás (a benzincsap menetes csonkjánál) és hasonló "szörnyűségek", de ilyen futásteljesítmény és ilyen intenzív használat mellett én ezt nem tartom különösebben rendellenesnek. És azt se felejtsük el, hogy egy év alatt a benzinmegtakarításon visszahozta a teljes vételárát a jawahoz képest, odaadtam 150e Ft-ért az első jelentkezőnek (és nem kellett hetekig, hónapokig árulni), ha ebből levonom a fent leírt javítások költségeit, még akkor is bőven pluszos vagyok, és azért az sem biztos, hogy az a jawa elment volna 25e km-et hasonló javítgatások nélkül. ;-)
:: Fórumok ::
Motoros túra (17575)
Jawa (27028)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu