shamen - 2006-01-31 13:46:01
Üdv Mindenki!
Valóban a járművek km órája viszonylag pontatlan műszer. Főleg a régebbi mechanikus meghajtású szerkezetek elsősorban a csalósabbak. A jeladósak már pontosabbak, de jelenleg szerintem nincs olyan gépjármű, amelynek hitelesített lenne a km órája. Elő szokott fordulni – mondjuk nem olyan gyakran -, hogy megkér valaki bennünket, hogy mérjük már be traffival a km óráját. Ilyenkor beáll mondjuk egy 50 km/h sebességre, mi pedig megmérjük a valós tempóját. Persze ez a kérés zsákbamacska az állampolgár részéről, mert ez nem szerepel egy rendőr szolgálati feladatai között sem. Lehet olyan, hogy udvariasan utasítja el a rendőr a kérést, ...... és persze van a másik lehetőség is. Annyi tanácsot adnék, ha valaki ilyen kéréssel áll a rendőr elé, lehetőleg gyér forgalomban tegye, mert akkor van nagyobb esélye a segítségre, és akkor van esély az elutasítás első variációjára is.
Az újabb kocsiknál már nem jelentős az eltérés, mindössze néhány km/h. Nem csak felfelé csalnak, előfordul olyan is, hogy lefelé. Természetesen a gumiméretben való eltérés befolyásolhatja, de én azt nem tudom megmondani, hogy mennyivel. Biztos lesz, aki utána számol.
Ha többet mutat az órád a ténylegesnél az még a jobbik változat. Az a problémásabb, ha kevesebbet mutat, mert akkor naívan, ártatlan arccal fogsz sebességet túllépni.
Szeretnék most visszautalni két réges-régi hozzászólásomra, ezek pedig a 69-es és a 75-ös. Ez valahol a 11. oldalon van. A 69-esben le vagyon írva, hogy mennyi a ráhagyás a mérés során. Ezt éppen a járművek km órájának, és természetesen a mérőműszernek a pontatlansága miatt találták ki, határozták meg.
Az utak mellé kihelyezett sebességmérőkről és kijelzőkről pontos információval nem tudok szolgálni. Én is csak autósként találkoztam még vele. Mivel nekünk úgy tanították, hogy a traffipax az „egyetlen” hitelesített mérőeszköz, ezért úgy gondolom, hogy a járművek órájánál pontosabb, de nem hitelesített műszerről van szó. Ez csak a magánvéleményem.
Erről a témáról az tudna bővebb felvilágosítást adni, aki üzemelteti ezeket.
Jocó köszi az információt. Nem tudtam erről a lehetőségről ( bevallom a magyaroszag.hu-ról sem ).
Sajnos itt ezen az oldalon most nem tudom illusztrálni, de földig meghajolok azok előtt, akik megpróbáltak arról meggyőzni, hogy lakott területen belül nem lehet smkp-val a kerékpárúton repeszteni.
Annyira izgatott a dolog, hogy elejétől majdnem a végéig átnéztem a KRESZ könyvet és megtaláltam az erre vonatkozó szabályt. Csak én kis butus nem ott kerestem, ahol kellett volna. Ugyanis nem az 54.§-ban, a kerékpárok és segédmotoros kerékpárok közlekedésénél van, hanem jóval előbb a jelzőtábláknál. A kerékpárút jelzőtábla magyarázatánál van a keresett dolog.
Íme: „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
Aztán abban a drága ( 1690 Ft ) kis zöld KRESZ könyvben van még hozzáfűzve magyarázat is, amelyben azt írják, hogy az a kifejezés, hogy kívül igénybe veheti, azt jelenti, hogy belül nem.
Szóval mégegyszer bocsi. Aztán magyarázatként még hozzáfűzném, ha mindent tudnék, akkor nem az utcán sz…..nék ( kérjük behelyettesíteni: szenvednék, szívnék, szaladgálnék, száguldoznék, stb. )
Üdv! Shamen
|