hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. február 01. szombat 
Ignác

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2006-01-27 10:34:02

Hi Fullkopy!

Érdekes a felvetésed. Próbáltam én is utánanézni. Feltehetően ugyanazt találtam, amit te is. Aztán lehet, hogy ebből kell agytekervényeink apró megmozdításával kikövetkeztetni a lényeget.
Én elsősorban az 1988. évi I. törvényben találtam utalásokat a közúthálózatra. A többi jogszabályban nincs a fogalmával kapcsolatban semmi, csak a fejlesztés, a karbantartás, stb. ( Persze lehet, hogy csak én nem találtam meg. )

A hivatkozott törvényben úgy van, hogy „Az utakat úgy kell fejleszteni, hogy a közutak (országos közutak, helyi közutak) és a közforgalom elől el nem zárt magánutak összefüggő rendszert alkossanak.
A közúthálózat fejlesztése során a közlekedési igények alakulásából kell kiindulni, és figyelembe kell venni a honvédelmi, a földvédelmi, a környezet- és tájvédelmi, az egészségvédelmi, az idegenforgalmi, valamint az egyéb nem közlekedési érdekeket és célokat is.
A helyi közúthálózatok fejlesztésének tervezésénél biztosítani kell kapcsolódásukat az országos közúthálózathoz.”

A mi szempontunkból, most gondolom nem a szilárd burkolatú utaknak van jelentősége. Az országos közutak szám alatt futnak. Az önkormányzati és egyéb utak is nyilván vannak tartva. A belterületi utakkal kapcsolatban a következőre leltem: Az ingatlannyilvántartás helyrajziszám-mutatójában közterületként nyilvántartott belterületi földrészlet, továbbá a belterületi földrészleteknek az építmények közhasználatra átadott része (pl. út, park, építmény árkád alatti része) közlekedésre bárki által használható köztulajdonban levő terület.
Na, ugyanilyet külterületre már nem találtam, de szerintem értelemszerűen arra is vonatkoznia kellene.
Olyat, hogy független útszakasz szintén nem találtam. Nem tudom, hogy az mit takarna? Meg egyébként is, hogyan néz ki egy független útszakasz. Ha magam elé képzelem, akkor van egy nagy zöld mező és a kellős közepén egy szép aszfaltcsík, amely nem vezet sehonnan, sehová. Még a hozzá ránézésre legjobban hasonlító kifutópályához is vezet valamilyen út.

Mivel a közúthálózat kialakításánál mindenhol a „KELL” kifejezést használják, ezért én azt következtetem ki belőle, hogy csak akkor minősül egy út közútnak, vagy közforgalom elől el nem zárt magánútnak, ha az egy rendszer része, tehát legalább egy ponton kapcsolódik a rendszerhez.
Az erdei és a mezőn keresztül vezető – feltehetően földút – számozással szerintem nem rendelkezik, csak annak a területnek lehet helyrajzi száma, amelyen húzódik. Ha ehhez „kijelölt” úton el lehet jutni, akkor ( szerintem ) ez is közforgalom elől el nem zárt magánút, amelyet igénybe lehet venni.

Persze most felvetődhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha a kijelölt földút járhatatlansága miatt a járművek egy másik utat taposnak ki 3 méterrel arrébb egy búzatáblában. Ha ott történik valami, akkó mi va’?

Ennyit az én elképzelésemről.

Üdv! Shamen
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu