hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 02. csütörtök 
Ábel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2006-01-04 16:01:09

Hi Tomi!
Ha nem gond itt válaszolok. Hivatalosan nincs megkülönböztetés olyan szempontból, hogy valaki helyi lakos, vagy idegen. A jelzőtáblák gyakorlatilag mindenhol egyformák. Így nem lehet arra hivatkozni pl. egy megállni tilos, vagy egy elsőbbségadás táblánál, hogy én messziről jöttem.
Vannak azonban „helyzetek”, amikor igenis alkalmazzák az idegen, vagy helyi lakos megkülönböztetést.
Mondok egy élő példát, az én balesetem volt ( pontosabban én helyszíneltem). Kisváros, tök egyenes, kb. 1-1,5 km hosszú utca, kb. 10-12 jobbról és balról betorkolló kis utcával. Mindegyik kis utca elsőbbséget szabályozó táblával van alárendelve. Egyik reggelre hogy-hogynem véletlenül eltűnt az egyik dobozos mackósajt tábla ( alumínium volt ). A kis utcában, a kereszteződéstől kb. 100 méterre lakó férfi kocsival elindul. Látja ám, hogy nincs az utca végén tábla, ezért gyorsan alkalmaz egy jobbkéz- szabályt és nem veszi figyelembe a balról érkező kerékpárost. Baleset, kerékpáros súlyosan sérül. Eljárás során a koma mondja, hogy neki nem volt táblája és a kerékpárosnak sem, ezért jobbkéz-szabály, ahol pedig ő az első áthaladásban. Erről a bíróság gyorsan lebeszélte, mondván ha kb. 20 éve ott minden nap tábla van, akkor neki minimum gyanakvással kellene fogadnia a hiányát, nem pedig azonnal a jobbkezes dologra gondolni. ( Persze ez csak „menekvés” lett volna a részéről, a gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy egyáltalán nem figyelt, utólag vette észre a kerékpárost is és a tábla hiányát is. )
Ha ugyanebbe a helyzetbe egy tök idegen kerül, akkor esetleg elfogadják neki magyarázatként. Azért írtam, hogy esetleg, mert minden egyes eset egyedi elbírálás alá esik. Mondjuk a fenti eset is igen egyedi, amelyre azt is lehetne mondani, hogy igenis megszokásból kell vezetni. A legtöbb szituban azonban nincs megkülönböztetés.

A reklámtáblákkal kapcsolatban igazad van, néha nagyon nehéz kiválogatni őket menet közben. Viszont a lakott terület kezdete tábla az elég speciális helyen szokott lenni, a leggyakrabban az első házak közelében. A méréseket azonban mint írtam bentebb szokták kezdeni. A traffik telepítését befolyásolja az időjárás is. Ha havas, jeges az út, esetleg köd van, nemigen szokták kitenni a műszert. Mivel számítani kell arra, hogy a járművezetők hirtelen reagálnak a műszer észlelésére, gyakran ráfékeznek. Az ebből eredő esetleges balesetért nem szívesen vállalja senki a felelősséget, ezért inkább eltekintenek a mérésektől. „Általában”, feltehetően nem mindenhol.

Az smkp – kerékpárút témában megkezdtem a kérdezősködést, eddig még nem találtam azt leírva, hogy csak lak.ter kívül, de nem adom fel.

:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu