hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2005-11-23 22:50:34

Azt kell mondanom, hogy SAJNOS a rendőrségnek nem igazán van kapacitása arra, hogy egyenként keressen járműveket. Bejelentés ( illetve ismeretlen elkövető elleni feljelentés ) esetén az eltulajdonított ( de szépen írtam ) jármű adatait felviszik a körözési listára. Aztán ezzel az esetek többségében gyakorlatilag "megállt az élet". Amennyiben van valami kézzel fogható dolog (nyom, információ ), ami alapján el lehet indulni, akkor azoknak utánanéznek. Ha semmi konkrétum, csak annyi, hogy ellopták, akkor nem sok mindent tudnak tenni. 30 nap után küldik a papírt a nyomozás megszüntetéséről. Ezzel még nem halt meg az ügy, mert ha valami később mégis felmerül, akkor újra előveszik. Természetesen az elévülési időn belül, amely az adott cselekményért ( történetesen lopás vétségéért, ha vétségi értékű a jármű ) kiszabható legmagasabb büntetési tétel időtartama alapján van meghatározva. Adott esetben 5 év.

Tudni kell, hogy jelenleg egy átlagos nyomozónak 20 és 30 (esetleg több) közötti folyamatban lévő ügye van. Ebben mindben érdemi munkát kellene végeznie az előírt 60 napos vizsgálati idő alatt.
Persze "kívülállónak" nehéz átéreznie, hogy ez mivel jár.

Maradjunk még a motornál. Szóval benne van a körözési rendszerben. Ha az utcán a rendőr megállítja a motort és úgy érzi, hogy neki le kell ellenőriznie a körözési nyilvántartásban, és történetesen nyilvántartják lopottként, akkor lefoglalás, eljárás a "használója " ellen, és később visszaadás a jogos tulajnak.
De nem biztos, hogy a rendőrök veszik erre a fáradtságot. Kiadják ugyan nekik utasításban, hogy az ellenőrzött járműveket priorálni kell, de nincs szigorú számonkérés ezzel kapcsolatban. Olyan is van, hogy az ügyeletes anélkül, hogy megnézné a rendszerben rámondja, hogy nem körözik, mert neki úgy kényelmesebb. Sőt olyan is van ( feltehetően?! ), aki azt sem tudja hol kell megnézni.
A rendőr legtöbbször megelégszik a papírok átvizsgálásával.
Ráadásul a segédmotoros kerékpárok nincsenek sehol nyilvántartva, "életútjuk" követhetetlen. Gyakran kocsmában cserélnek gazdát papír nélkül néhány pohár, vagy üveg piáért.
Az lenne az igazi, ha nem tudja valaki - természetesen hitelt érdemlő módon - igazolni, hogy övé a jármű, azonnal le kellene foglalni, addig amíg nem tisztázódik a tulajdonjoga. Tutira lennének utána adásvételi szerződések. Továbbá ugyanúgy nyilván kellene tartani őket, mint a gépjárműveket, elvégre azonosító jellel rendelkeznek.

A biztosítós kérdésben nem tudok nyilatkozni, de nem tartom valószínűleg, hogy ellenőriz(tet)nék.

A számok alapján utánanézek, és visszaírok.

Üdv Tesho!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu