hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. február 01. szombat 
Ignác

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


shamen - 2005-11-09 16:51:39

Üdv mindenkinek!

Akkor néhány szó a traffipaxokról. A régi „lábbal hajtós” típusokról már nem beszélek, alig van már olyan. Vannak még a fixen kocsiba épített típusok, amelyek radar és videotachograph üzemmódban működnek. A radarosak állnak az út szélén és az arra járó gyanútlan járművezetőket fotózzák. Ezek között van fényképes és videós rögzítésű is. A videotachograph a követéses módszerrel rögzít.
Aztán ott van az új ellenség a lézeres traffi. Két típusa van elterjedve a Fáma Laser II. és a III. Működési elve mindkettőnek ugyanaz. A számozása utal a konstrukció kifejlesztésének az idejére. Mérési távolságban és pontosságban van eltérés. A III-asnál annyi fejlesztés van, hogy nemcsak videoszalagra, hanem egy memóriaegységbe is rögzíti az adatokat. Kiértékelésnél a kazettán lévő felvételek számának meg kell egyeznie a chipben lévő adatokkal. Ez a fejlesztés tette lehetővé, hogy ne kelljen a rendőrrel alkudozni, hogy tüntesse el a felvételt. Ez közönséges halandó számára csak a kazettáról lehetséges, mert a memória egységhez nem fér hozzá. Nem lennék annak a rendőrnek a helyében, akitől a különbséget számon kérik.
A lézeres traffikat általában „háromlábúnak” nevezik, utalva az útszéli leállítás módjára.
Meg van határozva azonban, hogy milyen hőmérséklet tartományban lehet a szabadban használni. A megadottól általában hidegebb szokott lenni Magyarországon, melegebb nem. Így, amikor szabadban már nem használható, akkor járműben helyezik el. Gyors összeszerelhetősége miatt nem kell fixen beépíteni. Kb. 4-5 perc alatt üzemkésszé tehető bármely járműben. És kinek feltűnő egy út szélén álló ( civil) gépkocsi?

Pontos adatokat a Fáma III-asról tudok. Mérési távolsága 1.800 méter. A sugárnyaláb széttartása 1.000 méteren 3 méter. Mérési pontossága távolság és sebességmérésnél is +-2 m, illetve km/h. 0,3 másodpercenként végez egy mérést. A gyakorlatban ettől kisebb távolságról mérünk, kb. 500-600 méterről. Próbáld ki, hogy látod-e ilyen távolságról a traffit?
Vannak a műszerrel kapcsolatos egyéb információim is, amelyek sokakat érdekelnének, de ezeket nem árulom el. Szakmai titok.

Kérdésként fog felmerülni, hogy mi van a traffi előjelző berendezésekkel? Az ilyen ketyerék nem a készüléket „látják”, hanem a sugárnyalábot. Amennyiben a sugár nem arra a helyre mutat, ahol a visszajelző készülék érzékelője van, akkor nem jelez vissza. Emiatt azok a készülékek, amelyeknek csak egy érzékelője van kijátszhatók. Erre a traffi kezelők fel vannak készülve. Vannak a több érzékelős készülékek is, amelyek azonban már drágább, szerintem 100.000 fölötti kategóriát képviselnek. De az is csak akkor jelez vissza, amikor a traffi már befogta. Tehát, amikor a készülék jelez a traffi már rögzít.

Kb. ennyi jutott hirtelen eszembe.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu