hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Kalányos Wendel - 2006-03-22 16:27:12

Az ötlet onnan származik, hogy első motorom, egy Berva volt, amit hetedikes koromban kaptam, még 1977-ben. 500 km volt a géppen, de az elszakadt gyújtóketkercsnek köszönhetően üzemképtelen volt. (Bervánál típushiba.)Persze új tekercset nem lehetett kapni, hisz 1962-ben megszűnt a gyártás. Ekkor jött az ötlet a Ternai könyvből, meg a Riga és a Jawa Mustang gyújtásának együttes tanulmányozásával. Világító tekercsem volt tartalékban, azt tettem be a gyusziteki helyére. Rákötöttem a mexára, onnan egy dróttal egy 6 V-os trafó 1-es (vagy 15-ös ??? Na, most fejből nem tudom, majd megnézem) kivezetésére, a másik kivezetést meg a testhez. A Simson '78-tól oldotta meg így. A Csepelnek, meg a Danajkának is hibája, főleg a kora miatt, hogy ha megmelegszik a gyújtótekercs, akkor áthúz, azaz zárlatossá válik. Menet közben ez nem mindig érezhetőú, de ha leállsz vele egy 5-10 percre, jó ha tolásra beindul. Ne, ezzel ezt kiküszöbötem, sőt a kondenzátort is kiépítettem a lámpafejbe, hasonló meggondolásból. A vezetékek hogy vannak? Inkább küldök róla egy képet.
Különben vannak formatervezettebb pezsgős dugóim is, gyűjtöm őket. :-)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu