hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


andris - 2005-11-06 01:00:23

Nos mivel van egy kis időm,leírom,hogyan lehet parafázni egy kuplunglamellát.Előre bocsátom,hogy a módszer egyedi,mert sehol nem olvastam róla,így lehet akad benne majd némi kívánnivaló.Bár én a saját gépemet így csináltam,és bevált.Ezért merem itt leírni és ajánlani másnak is.

Kb.4 évvel ezelőt csináltam a lamellák parafázását,mert már annyira el voltak kopva,hogy nem lehetett beállítani a kiemelést a különböző állítási helyeken.Gondoltam akkor megcsinálom.Mivel nem voltak új lamelláim a parafázás maradt,mint megoldás.A parafát akkoriban egy mezőgazdasaági boltban szereztem be.Boros dugóként árulták.Nekem viszont pont megfelelt a méret,és a puhasága is.Itt akkor már meg is említeném,hogy azóta sem találtam megfelelő konzisztenciájú parafa dugót.Ugyanis lett volna még egy gépem,amin ugyanezzel a módszerrel szerettem volna orvosolni a lamellákat.De erről majd később írok még.Szóval fontos,hogy elég puha legyen a dugó a formálhatósághoz,viszont elég keménynek is kell lennie ahhoz,hogy ne porladjon szét.Miután megvettem jópár darabot(pontos darabszámra nem emlékszem)hazavittem.A lamellákból kinyomkodtam a régi és kopott parafákat,finom kb.600-as csiszolóval végig csiszoltam a lamella felületét,így megtisztítva a rárakódott kosztól.(ez nem létfontosságú,csak esztétikai része a dolognak)Ezután a lamellát befogtam egy satuba úgy,hogy az aktuálisan parafázandó lyuk legyen a sutupofák felett.Ezután szépen,óvatosan de azért kellő határozottsággal benyomtam a dugót a lyukba.Addig kell nyomni a lyukban a dugót előre,amig kellően meg nem szorul.Ezt lehet érezni.Ekkor egy fűrészlappal(lehet keretes is)vagy tapétavágóval le kell vágni a dugónak azon részét,amely felől benyomtad a lyukba.Úgy kell levágni,hogy kb.2-3 mm parafa lógjon ki a lamella síkjából(a későbbi korigálás miatt).Ezt a műveletet kell végig csinálni amíg az összes lyukban parafa nem lesz.Arra vigyázni kell,hogy a lamella mindig a megfelelő helyen és erősséggel legyen befogva a satuba,mert elhajolhat a parafa lyukba nyomkodása közben.Az pedig nem jó.Ha már nem tudod befogni a satuba a lamellát,mert útban lenne a parafázott rész akkor a kezünkben kell az utolsó pár lyukat megcsinálni.De azt hiszem én meg tudtam csinálni végig a satuban úgy,hogy ne sérüljön a parafázott lamella.Na mindegy itt már adja magát a helyzet.Mikor kész van,akkor fogsz egy ív kb.100-150-es csiszoló papírt,és addig csiszolod mindkét felét a lamella síkjából kilógó parafának,míg a parafa vastagsága a lamella vastagságának kb. a kétszerese nem lesz.Szóval annyit kell leszedni a parafa vastagságából,hogy mindkét oldalra annyit lógjon ki,hogy a parafa, a lamella vastagságának a kétszerese legyen.Egyébként itt nem kell ám méricskélni,meg mm pontosan dolgozni.Lehet csinálni szemre is,csak akkor kb. egyforma legyen az összes lamella.Ha kész van akkor mehet is be a gépbe azt lehet beállítani a kiemelést.

Egy haverom azt mondta,hogy még mielőtt berakjuk a helyére előtte egy kicsit ki kell "főzni" motorolajban.Talán annyi igazság van benne,hogy egy kicsit beáztatni a motorolajba érdemes,hogy megszívja magát,dehogy a főzésnek mi értelme lenne azt azóta sem tudom.Mindenesetre én egyből raktam a gépbe,és nagyon szuper lett.

Voltam azóta jó pár boltban,de nem találtam sehol oéyan parafadugót ami jó lett volna.Esetleg még szóba jöhet a kreatív boltokban kapható táblás parafa,csak azt hiszem ott a legvastagabb méret a 3mm.Szóval az nehezebb ügy lenne a kicsi vastagság miatt,de lehet megoldható azzal is.


Még egyszer leírom,hogy ez az én módszerem volt,és csak egy tipp.Lehet van ettől jobb megoldás is.Ha valakinek van valami ötlete ezzel kapcsolatban akkor várom.

Ui.:ha valami nem érthető a leírásomban akkor kérdezzetek.Üdv.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu