Buny - 2004-05-08 00:40:22
Lehet, hogy most elindítom az ujabb lavinát, de néhány dolgot azért érdemes tisztázni, mielőtt véleményt formálunk a dolgokról:
1.,Nyugaton nincs keverék a kutaknál, mert nincs rá szükség. Az 1976-os évjáratú Yamaha RD 250 tipusú motorom külön olajozású volt,amilyet ma robogókon láttok, azaz egy külön olaj tartály az ülés alatt, és egy olaj szivattyú a fordulatszám függvényében szórja az olajat a megfelelő helyre. Tehát nincs flakon a hátizsákban, nem foglalja a helyet.
2.,Ha utána néznétek annak, hogy Oroszországból mennyiért érkezik hozzánk az olaj, akkor rájönnétek, hogy ők is a világpiaci áron adják az alapanyagot, úgy mint más. Ezt támasztja alá az orosz gazdaság fellendülése (olaj export függő nagyon a gazdasága), nemzetközi szakértők figyelmeztették is őket már, hogy lassan el kéne kezdeni a gazdaság többi lábát is növeszteni, mert egy lábon hamar fel lehet borulni.Ha érdeklődő valaki, akkor tudja, hogy az OPEC (olajtermelő országok szövetsége) 28 USD körül szerette volna, ha marad az olaj ára(Brent olaj hordója), de a USd gyengülése miatt Euro bevezetésekor 1 USD=0,98 Euro körül volt, ma ez a szám 1 USD=1,3.. Euro, és az olajat USD-ben számolják, tehát a kereskedő, hogy veszteség ne érje a "gyenge" USD-ből többet kér egy hordóért, így ma 35 USD körül van a nyers olaj ára, ez amit kifizettetnek velünk, ja és azt, hogy olaj nélkül megáll minden a fejlett államokban.
3., A Mol árképzését lehet vizsgálni, el lehet marasztalni, azonban semmit nem lehet vele kezdeni. Megpróbáltak már mások is benzint hozni hajóval, meg minden mással, a Shell benzinek ára nem véletlen olyan magas. A multik ellen nagyon nehéz hadakozni, főleg ha belegondoltok, hogy a MOL már megvette az ÖMV elől a Slovnaftot, és az INÁ-t is, akkor jöttök rá igazán, hogy mekkora befolyással bír kelet-közép Európában már ez a cég( a fimomítók miatt volt szüksége mindkét cégre). Az árait úgy képzi, ahogy akarja, mert van más is a piacon, ha nem tetszik menj oda.(A benzinben a legtöbb az adó, amit kifizetsz, nem az előállítás, és a forgalmazás!)Az is lehet, hogy az a cég is tőle veszi az anyagot, mégis van különbség az árak között.
4. Az olyan erős lobbik, mint az autógyárak előbb-utóbb úgyis el fogják érni, hogy az érdekeiknek megfelelően alakuljon a szabályozás. (Lásd roncsautó beszámítási akciók, katalizátoros autó kedvezménye, emissziós érték a forgalomba helyezésnél,közeltéri zajszint mérés stb.)A finanszírozás is beleszól ebbe a kérdésbe, mert ha valakinek van bejelentett munkája, minimálbér felett keres, az már kaphat autót részletre, és nem kell pancsolnia a Trabantba, hát ilyen egyszerű. Az emberek lustaságára és hülyeségére(pl.: nekem egy méterrel magasabb ház kell, mint a szomszédé) építve nagyon nagy pénzt lehet keresni. Előbb-utóbb mindenki vesz egy ilyen autót, és mindegy, hogy Skodának, Opelnek, Hondának vagy Suzukinak hívják. Ez már innen kezdve az autóhoz nyújtott szolgáltatásoktól függ, hogy ki, melyik tipust választja. |