hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2007-08-22 15:28:48

Jó ez a cikk!
Már értem, hogy miért van az, hogy ha kis fékezésnél 1 kerékkel kátyút fogsz, akkor visszaveszi a fékerőt a másik keréken is!
(lásd 3 csatornás, 4 kerékre ható!)
Szóval, ha jól értelmezem, amikor akár csak az egyik első kerék is megáll, (mert teszem azt levegőbe került a kátyú miatt, én meg közben nyomtam a féket) akkor elveszi a fékerőt a másikról is, nehogy elhúzzon oldalra a járgány.
Ebből szerintem rájöttem mi nekem a bajom, és ez nem az ABS!
Egyébként semmi bajom az autóval, meglepően jól bírja a strapát, de a Kalos futóműve nem egy remekmű. (Mondhatnám borzalmas!) Lehet, az a baj, hogy nem követi az utat rendesen, és mikor 1-1 szintkülönbség miatt elszakad az aszfalttól (És ugye ilyenkor fékezés közben természetes, hogy megáll az az 1 kerék.) akkor az ABS közbelép, a kerék egy pillanat múlva már újra tapad, de az ABS már elvette a fékerőt, és lassabban reagál, így értékes méterek vesznek oda.
Egy stabilabb futóművel, és gyorsabb ABS- el el tudom képzelni, hogy nincs ilyen!
Persze ez csak ötlet, de nagyon valószínűnek tartom, hogy ez a gond!
Ki kellene próbálnom valami jobb autóban! Majd körülnézek a haverok között…

Egyébként ez a cikk is tanácstalan:
„Tesztek során bizonyította, hogy az esetek nagy részében csökkenti a féktávot, és a vészfékezés közbeni irányítás lehetősége is fennáll, azonban a közúti balesetek elemzései nem igazolták, hogy az ABS tevékenységének áldásossága egyértelmű lenne.”

Másik az amerikai piac: http://www.a5.hu/cikkek/1/5533.shtml
Én innen vettem az ötletet, ez a cikk meg azt írja, hogy folyamatosan csökken az ABS-es autók száma az USA-ban. „Az Egyesült Államokban azonban akadályokba ütközik a rendszer elfogadtatása. A kiélezett piaci verseny miatt az autógyárak igyekeznek minden "szükségtelen" extrától megfosztani új típusaikat. A legnagyobb autópiac 70 százalékos ABS-telítettsége így egy-két százalékponttal csökkent az utóbbi években.”

Hát, nem zárja ki egymást a 2 cikk, mert az 58% tényleg kisebb, szóval csökkenhet az a 70%
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu