hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2007-08-21 09:58:26

Üdv
Nekem ez az első ABS-es autóm, kicsit több mint 100 000km-t tettem bele. Szóval van már tapasztalatom vele, viszont más ABS-es típussal nincs. (Ez koreai, vagyis nem kizárt, hogy a többi jobb!)
A legdurvábbat már leírtam, most leírom a legelsőt. (Az is meghatározó élmény... :-))
Szűk utcában parkolóhelyet keresek, az autók 45 fokban parkolnak, szóval beállni könnyű. A keresés közben némi iramot azért illik diktálni, mert nagy a forgalom, és sorakoznak mögöttem az autók. Szóval üres helyet megláttam, megörültem, ráfékeztem, becsűrtem a kormányt, (Semmi extrém, nem csikorgó kerekekkel vagy ilyesmi, csak kanyarodás közben fékeztem egy kicsit!) és lendületesen beálltam volna, ha nincs a parkoló és az úttest között egy kb 5cm-es szintkülönbség. (lefelé, azaz gödör) Az ABS gondolkodott helyettem, és átsuhanva a parkolón a járdán álltam meg. Ha keskenyebb a járda, vagy esetleg ott is szinteltérés van akkor a házfalnak csattanok. Nem is beszélve róla, ha arra gyalogol valaki.
Szóval annyira rühellem az érzést mikor száraz az út tapadhatna a kerék, nyomom a féket, az meg nem fog, hogy azt leírni nem tudom.
Ilyenkor vérnyomás 200, pulzus kicsit több... Tiszta szívemből utálom!
Megértem, hogy a padkán itt is egy-egy pillanatra biztos a levegőbe kerültek a kerekek, én meg közben fékeztem, meg kanyarodtam is, ezért az ABS azt gondolta megcsúszott, de inkább csússzak meg, azután majd tekerem a kormányt!
Bár itt sem csúsztam volna meg, akkor sem ha az ABS nincs. (Mint írtam lendületes voltam, de semmi extrém.) Viszont így ijedtemben a kicsit fékezek helyett izomból nyomtam a féket, és így is kb 2m-el lett hosszabb a féktávom, ami egy kb 20km/h-s parkolásnál azért elég alapos!
Erről ennyit, tök jó dolog télen, meg olyan országban ahol egyenes az út!
Az a baj, hogy ha az ember valamiért épp vészfékezik, akkor nézi legkevésbé, hogy hol van a kátyú! És ha azt akár egy kerékkel is megcsíped, akkor fékerő sehol!
A kikapcsolhatóban benne lennék, mert jeges úton király!

Másik téma:
(Ez nem tudom mennyire igaz) Nálam tapasztaltabb emberek azt mondták, hogy az a baj ezekkel a menetstabilizátor, kipörgésgátló, meg egyéb elektronikával megpakolt autókkal, hogy nagyon lehet velük kanyarogni, és sokkal stabilabbak, mint a mezei társaik.
Viszont, nem érezni a határt, ha egyszer megcsúszott, ott a vége. Csinálsz amit akarsz korrigálni nem tudsz! Míg a hagyományos futómű a csúszáshatár előtt már bőven jelez, hogy nem lesz ez így jó. (Ezt az érzést szerintem mindenki ismeri.) És ha meg is csúszik, meg könnyebben lehet fogni.
Én egyrészt nem vagyok egy versenyző típus, másrészt nem volt ilyen agyonelektronikázott autóm, de el tudom képzelni, hogy ez ilyen!
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu