hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Esox - 2007-08-10 19:54:14

Királyhenger,látom nagy az érdeklődés :): Lerövidítem,mert igen hosszan tárgyalja.Nagyjából az a lényeg,hogy 4ütemű motornál szelepek helyett ún. forgótolattyúk végezték az egyetlen csatorna nyitását-zárását.Előnye,hogy így nagyobb fordulatszám volt elérhető,illetve a sűrítés is nagyobb.Hátránya a viszonylag bonyolult hengerfej,illetve az,hogy a porlasztót csak a henger felett lehetett elhelyezni (a beömlő csatorna nyitását-zárását ugyanis a kettéágazó csatornában elhelyezkedő forgótolattyú szabályozta).Ezt egyszerűen látni kell,igazán brutális.1942-ben pl. a németek a repülőgépekben alkalmazták a világháborúban,innen az ötlet,hogy motorkerékpárokban is kipróbálják.Sajnos a fejlesztések nem azért maradtak abba,mert olyan rosszak lettek volna,egyszerűen elfogyott a pénz.Az NSU pedig nagyon sok pénzt költött fejlesztésekre,ám sajnos a gazdaság és a politika közbeszólt.Pedig nem akármi lett volna ha tovább viszik...
Ha valakinek több info kell,sztem antikváriumban vagy könyvtárban (igen ritka) megtalálja a könyvet,minden motorosnak ajánlom!Üdv: Esox
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu