hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2006-06-17 14:56:32

(folytatás az MZ fórumról)

A lócitrom (meg minden ürülék) fertőző, és ezért veszélyes hulladéknak minősül. A CO2 és kis társai viszont a természetes légkörnek is részei.

Az én kocsim felszereltségéhez semmi közöd. Mellesleg tavaly május óta egy tapodtat sem mentem vele, úgyhogy nem ettől fognak köhögni a mókusok a fán. :-p

Igaz ugyan, hogy 7-8x annyi szgk van, de mindez mit sem változtat azon, hogy más a kibocsátott szennyezés jellege. Az meg, hogy dízel szgk-k is futnak, jórészt annak köszönhető, hogy a dízel áfáját vissza lehet igényelni, a benzinét meg nem. Csak ezt kéne megváltoztatni mondjuk LPG-re, és máris az összes közületi felhasználó (vagyis azok, akik a legtöbbet mennek) az első adandó alkalommal le fogja cserélni. A skodás bácsi meg marad továbbra is a skodában, akármilyen rendeletet is hozol, mert neki nincs pénze (sokszor igénye sem) másra. Apám is ilyen bácsi, van egy '88-as 2t wartburgja (futott 23000km-et mióta kihozta a Merkúr telepről), és esze ágába sincs másikat venni. Olyan túl nagy környezetkárosítást nem is okoz azzal, hogy évente egyszer elpöfög vele kutyát oltatni vagy ilyesmi.
A környezetet azoktól kell megvédeni, akik sokat mennek: a személy- és árufuvarozóktól. A havannatelepen a panelparkolóban csendben rozsdálgató zsiguli nem bánt senkit, mert nem ezek futnak a belvárosi utcákon! Nézz csak ki a Bajcsyra vagy a nagykörútra, csupa-csupa sokmilliós luxuskocsi furikázik, suzuki swiftek, opel astrák, fiat puntók, peugeot 207-ek stb. zsigulit vagy trabantot lámpással kell keresni köztük, pedig egyik sem kis mennyiségben került idehaza forgalomba hajdanán. Vagyis megállapítható, hogy a fogyasztási szokások mások az új autósoknál és a régi autósoknál. Van egy öreg haverom, egy 36 éves 850-es fiat tulajdonosa, arra használja, hogy hetente egyszer beleülteti a feleségét, és átmennek a Vágújhely utcából a Bosnyák téri piacra, meg vissza. Ez évi 312km futásteljesítmény, vagyis kb. 20 liter benzin. Másik barátom felesége hetente kétszer tankol ennyit a pepsi colás cégautójába. (Mellesleg személyzetis a pepsinél, reggelől estig egy irodában ül és ugráltatja a beosztottjait, szóval különösebb indok nincs rá, hogy miért adtak neki cégautót.) Na most melyik bocsát ki több légszennyező anyagot???
Húsz éves dízel autót meg nem vesz a kutya sem. Nincs piaca, főleg amióta a gázolaj ára utolérte a benzinét. Ez addig volt poén, amíg kb. a fele volt, akkor élték a virágkorukat a vásáros mercik meg VW passatok. Most már ennek vége. Csak a közületek dízeleznek, meg esetleg egy-két használt sütőolaj-király. :) Nyisd már ki a szemed, és nézz körül, ember, mielőtt kijelented a fehérről hogy fekete és vica versa, mert így elég parttalan az eszmecsere. Ne mellébeszélj: az, hogy Debrecennek mekkora tömegközlekedése van Bp-hez képest, teljesen irreveláns arra nézve, hogy a BKV ha új buszt vesz, továbbra is dízelt vesz, pedig csak egy tollvonásba kerülne, hogy szép fokozatosan átálljanak gázra. A zöldkártya szintén mellébeszéd, ki a fenét érdekel, hogy hogy jattolod le a zöldkártyás cimboráidat? Nem erről van szó, hanem arról, hogy a súlyadó mértékét végre hozzáigazították az adóalany teherbíróképességéhez. Adott esetben 2,5M autós közül 1,5M autósnak stagnálni vagy CSÖKKENNI FOG a súlyadója a korszorzó miatt. A burzsujok meg bebukták, kit érdekel, nem fognak beledögleni abba a havi 416 Ft többletkiadásba. Attól kell a pénzt elszedni, akinek van, nem attól, akinek nincs. Kivethetsz te akármilyen horror adót a skodás bácsira, befizetni úgy sem fogja, leszázalékoltatja magát (hogy adómentes legyen), vagy kivonatja a kocsit, és onnantól fogva semmilyen adót sem fizet, mert NEM TUD. Ez ilyen egyszerű. Akinek viszont megy a szekér, és olyan bolondnagy fizetései vannak, hogy a megemelt gázár mellett még marad neki benzinre meg luxuskocsi-törlesztő-részletre is, az csak nyugodtan fizessen több adót, krokodilkönyneket sem hullatok érte.
Így van ez az szja-val is, miért lenne a súlyadóval másképp?
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu