Zapkorte - 2006-06-17 14:56:32
(folytatás az MZ fórumról)
A lócitrom (meg minden ürülék) fertőző, és ezért veszélyes hulladéknak minősül. A CO2 és kis társai viszont a természetes légkörnek is részei.
Az én kocsim felszereltségéhez semmi közöd. Mellesleg tavaly május óta egy tapodtat sem mentem vele, úgyhogy nem ettől fognak köhögni a mókusok a fán. :-p
Igaz ugyan, hogy 7-8x annyi szgk van, de mindez mit sem változtat azon, hogy más a kibocsátott szennyezés jellege. Az meg, hogy dízel szgk-k is futnak, jórészt annak köszönhető, hogy a dízel áfáját vissza lehet igényelni, a benzinét meg nem. Csak ezt kéne megváltoztatni mondjuk LPG-re, és máris az összes közületi felhasználó (vagyis azok, akik a legtöbbet mennek) az első adandó alkalommal le fogja cserélni. A skodás bácsi meg marad továbbra is a skodában, akármilyen rendeletet is hozol, mert neki nincs pénze (sokszor igénye sem) másra. Apám is ilyen bácsi, van egy '88-as 2t wartburgja (futott 23000km-et mióta kihozta a Merkúr telepről), és esze ágába sincs másikat venni. Olyan túl nagy környezetkárosítást nem is okoz azzal, hogy évente egyszer elpöfög vele kutyát oltatni vagy ilyesmi.
A környezetet azoktól kell megvédeni, akik sokat mennek: a személy- és árufuvarozóktól. A havannatelepen a panelparkolóban csendben rozsdálgató zsiguli nem bánt senkit, mert nem ezek futnak a belvárosi utcákon! Nézz csak ki a Bajcsyra vagy a nagykörútra, csupa-csupa sokmilliós luxuskocsi furikázik, suzuki swiftek, opel astrák, fiat puntók, peugeot 207-ek stb. zsigulit vagy trabantot lámpással kell keresni köztük, pedig egyik sem kis mennyiségben került idehaza forgalomba hajdanán. Vagyis megállapítható, hogy a fogyasztási szokások mások az új autósoknál és a régi autósoknál. Van egy öreg haverom, egy 36 éves 850-es fiat tulajdonosa, arra használja, hogy hetente egyszer beleülteti a feleségét, és átmennek a Vágújhely utcából a Bosnyák téri piacra, meg vissza. Ez évi 312km futásteljesítmény, vagyis kb. 20 liter benzin. Másik barátom felesége hetente kétszer tankol ennyit a pepsi colás cégautójába. (Mellesleg személyzetis a pepsinél, reggelől estig egy irodában ül és ugráltatja a beosztottjait, szóval különösebb indok nincs rá, hogy miért adtak neki cégautót.) Na most melyik bocsát ki több légszennyező anyagot???
Húsz éves dízel autót meg nem vesz a kutya sem. Nincs piaca, főleg amióta a gázolaj ára utolérte a benzinét. Ez addig volt poén, amíg kb. a fele volt, akkor élték a virágkorukat a vásáros mercik meg VW passatok. Most már ennek vége. Csak a közületek dízeleznek, meg esetleg egy-két használt sütőolaj-király. :) Nyisd már ki a szemed, és nézz körül, ember, mielőtt kijelented a fehérről hogy fekete és vica versa, mert így elég parttalan az eszmecsere. Ne mellébeszélj: az, hogy Debrecennek mekkora tömegközlekedése van Bp-hez képest, teljesen irreveláns arra nézve, hogy a BKV ha új buszt vesz, továbbra is dízelt vesz, pedig csak egy tollvonásba kerülne, hogy szép fokozatosan átálljanak gázra. A zöldkártya szintén mellébeszéd, ki a fenét érdekel, hogy hogy jattolod le a zöldkártyás cimboráidat? Nem erről van szó, hanem arról, hogy a súlyadó mértékét végre hozzáigazították az adóalany teherbíróképességéhez. Adott esetben 2,5M autós közül 1,5M autósnak stagnálni vagy CSÖKKENNI FOG a súlyadója a korszorzó miatt. A burzsujok meg bebukták, kit érdekel, nem fognak beledögleni abba a havi 416 Ft többletkiadásba. Attól kell a pénzt elszedni, akinek van, nem attól, akinek nincs. Kivethetsz te akármilyen horror adót a skodás bácsira, befizetni úgy sem fogja, leszázalékoltatja magát (hogy adómentes legyen), vagy kivonatja a kocsit, és onnantól fogva semmilyen adót sem fizet, mert NEM TUD. Ez ilyen egyszerű. Akinek viszont megy a szekér, és olyan bolondnagy fizetései vannak, hogy a megemelt gázár mellett még marad neki benzinre meg luxuskocsi-törlesztő-részletre is, az csak nyugodtan fizessen több adót, krokodilkönyneket sem hullatok érte.
Így van ez az szja-val is, miért lenne a súlyadóval másképp? |