Zapkorte - 2005-08-28 19:34:18
csak azért húztam le, mert egy kicsit túldicsérted. ;-p
Amúgy az én 131-es fiatom meg egy vidéki doktornénié volt, aki kizárólag verőfényes napsütésben használta, a téli latyakban inkább biciklin járt ki a betegekhez, nehogy az autónak baja essék, és végülis csak azért adta el, mert hályog lett a szemén, és bevonták a jogosítványát, de akkor is egy autószerelő vette meg a feleségének, és a szerelő teljesen felújította a kocsit, de addigra beállt a tél, és az asszony nem boldogult a hátsókerékhajtással, és onnan került a nepperhez, aki természetesen kizárólag nekem adta olyan olcsón, mert én nagyon szimpatikus voltam neki, és másnak kétszer annyiért adta volna. :-) Bizony, vannak ilyen megkímélt járművek, csak ki kell fogni őket. Érdekesképpen általában pont az ilyen szerencsés előéletű darabok landolnak a kereskedésekben, apróhirdetést nem is érdemes olvasni, a barátoktól, ismerősöktől meg az ég óvjon meg mindenkit, hát azok azért árulják magánúton a széthajtott kocsijaikat, mert azok a becsületes autókereskedők ott a nagykőrössi úti piacon messziről látják rajtuk, hogy rossz állapotúak, és ezért nem is veszik meg tőlük, merthogy ők inkább buknak, csak hogy az k. ügyfél elégedetten távozzék. :-)
Ami meg a rohadást illeti, én még egyetlen egy olyan autómárkáról nem hallottam, amivel kapcsolatban meg ne jegyezték volna, hogy "csak az a baj vele, hogy nagyon rohad". Hallottam már skodáról, 4t trabiról, vásáros merciről (w123), és szinte minden autóról ezt a nézetet. Ezzel szemben véleményem szerint egy autó annyira rohad, amennyire törődnek vele. Itt az én nagypolákom is, erről is mondják, hogy már a merkúr telepen is rozsdásan adták át, oszt mégis megélt 34 évet, mire megérett egy kis lakatosmunkára. Hogy miért? Mert a gazdája nem volt rest minden rést kinyomni szilikonnal, a rozsdagócokat kitakargatni bitumenlapokkal, a többi helyen meg évente ellenőrizni az alvázvédőt, de nem barommódra rákenni a félig lepattogzott rétegre, hanem rendesen takarítva. Nem is alulról rohadt ki, hanem fölülről: az ajtóborítások felső éle, a szélvédőkoszorúk sarkai, és hasonlók hagyták el magukat - de hát ez ebben a korban megbocsátható.
Ami meg a renaultot illeti: akár privát, akár állami, én ugyan nem járnék olyan autóval, amire elöl is, hátul is egy-egy vagina van rajzolva. Akkor már inkább az oroszlán... :-)
|