hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Attis - 2005-08-05 00:59:39

Sziasztok!

Minap különös dolog történt velem.
Az új paripámmal közlekedési balesetet szenvedtem, vagy inkább balesetbe keveredtem.
Történt ugyanis, hogy a 6-os számú főúton haladtam Budapest irányába mikor az –M0-ás felüljáró előtt a vasúti lámpás kereszteződéshez érve piros lámpát kaptam. Ezen már semmivel sem lehetett volna „átcsúszni”.
Megálltam.
Állok a lámpánál, mikor nekem balra lévő kereszteződésből az egyik kerékpáros a kettő közül, látva hogy én állok (ill.a mögöttem álló autósok és egy motoros ) körül nem tekintve át akart haladni az úttesten. A velem szemben lévő sávban a lámpa zöldet mutathatott, és az ott haladó jármű a kerékpárost a szemem láttára elütötte. Ekkor én (kissé most furán,és tudományosan hangzik, de a vektorok számítása után) úgy láttam ezt, én sem úszhatom meg.
A gép már üresben volt így indítani nem tudtam, csak annyit tehettem, hogy szokásomtól eltérően a gép jobb oldalára leszálltam és megdöntve a motort próbáltam az út szélére vonulni, vagy ha tetszik menekülni.
Sajnos ez nem sikerült, csak csupán kb. 20-30 cm-t haladtam mikor belátva az elkerülhetetlent, a testi épségemet, és a kerékpáros kisebb sérülése érdekében csak annyira tellett , hogy a gépet elfektessem, vagy megdöntsem és mögéje húzódtam.
A kerékpáros felező vonalra esett mögöttem 1-2 méterre, míg a kerékpár bizony telibe trafált. Az első tettem az volt , hogy rá pillantottam a sérültre , majd miután kikecmeregtem a gép alól a kerékpárt leemeltem a gépről, azt felállítottam, (itt meg kell jegyeznem: a tank csurig volt az aszfalt pedig forró, a motor még inkább, a tankból és a karburátorból pedig folyni kezdett a benzin). Mivel észrevettem hogy a sérült felnyögött, amit én jó jelnek véltem elővettem a mobilomat, és tárcsázni kezdtem a 112-t. Közben megszabadultam a bukósisakomtól és a kesztyűmtől, mire a többiek elkezdtek mozdulni. A sérült fej és lábsérülést szenvedett láthatólag, eszméleténél volt kommunikálásra nem igazán volt idő és lehetőség telefonálás közben, de annyi akkor kiderült hogy nem magyar állampolgárról van szó.
A segítségkérés közben, vagy talán előtte az összegyűlt embereknek kiáltottam az azonnali segítségnyújtás megkezdéséről, bevallva, hogy ez nem az erősségem. Ha jól emlékszem a motoros kollega járt ebben élen, le a kalappal kitűnő munkát végzett, míg én képes voltam egy józan, és pontos jelentést adni a 112-nek.
A sérült férfi volt, és feltehetőleg a barátnője azonnal kiborult ezzel kissé nehezítve a gondot, ez azonban érthető.
Az elsősegély azt kell hogy mondjam, első osztályú volt, a sérült az én meglátásom szerint szerencsésen megúszta.
Ami bánt:
40 percet vártunk a mentőre,
A gázoló ahelyett , hogy a sérült felöl érdeklődött volna, vagy netán-tán segített volna 20 éves tapasztalatát és jóságát hangoztatta,
Nem értesítette a mentőket
Nem segített,
Tehát rá sem nézett,
Agresszív is volt kissé, az utasával együtt, akivel egy etnikumhoz tartoztak,
Az utasa már azt fejtegette, hogyan is lehet a bezúzódott tetőt rendbehozni, és a szélvédőt cserélni.
Sajnos az első közeg kiérkezése is sok időt igényelt, a létfontosságú tanúk kezdtek eltűnni. Ekkor előkaptam a kamerámat és készítettem 3 képet a fontos dolgokról és rendszámokról arcokról.
Közben megjelent egy okostojás akit én nem láttam a baleset helyszínén és az etnikumnak adott igatat, pedig az általa megadott szögből nem láthatta a gk. vezetőjének a forgalonirányító készülékét hogy az mit is mutathatott.
De mivel megmagyarázta , hogy helyi lakos, nem szállhattam vitába vele.
Csakis én és a mögöttem állók illetve a gázoló mögött haladók láthatták a balesetet, teljes egészében az oldalt állók nem.
Zajvédő kerítés ebben megakadályozta.
Megjegyzem, nem tünt fel számomra a gázoló mögött semmilyen jármű, lehet ez az én megfigyelő képességem gyengesége, talán mentség hogy az életemet védtem.
Az okostojás úgy fogalmazott, hogy esélye sem volt az autóvezetőnek a baleset elkerülésére.
No már most:
Féknyom nem volt,
Irány változtatás nem történt,
Mindez egy rutinos vezetőtől, aki mint állította 100%-an tökéletes!
Nevetségesnek tűnik , ha belegondolok, hogy nekem volt időm leszállni és arrébb tolni a gépet ua idő alatt, őneki nem volt lehetősége semmire sem…???
Persze kissé egymásnak estünk, lebasztam amiért nem tett semmit sem a baleset elkerülése érdekében. Ezzel nem voltam egyedül, de a többiek angolosan távoztak, ami szintén érthető mert ilyenkor meg szokott jelenni néhány „szent ember” aki mindent látott és hallott és bizonyosságot nyújt…
Na mindegy
Végül is engem is a véletlen beleset miatti elhalálozás fölös gondolata tartott vissza a további akadékoskodástól.
Ugyanis ha külföldi a károkozó a biztosító jól fizet…
Javítja a statisztikát.
Kisebbségi kultusz van.
A helyszínelőknek jeleztem , hogy a kerékpár valójában nem ott volt, ahol most van mert kénytelen voltam elmozdítani.
Rajtam a motor, azon pedig a kerékpár benzin folyik a motor még jár.
Erre azt válaszolta félvállról, hogy neki ott van.(?)
Gondoljunk csak bele: egy kb: 15 kg-os kerékpár megüt engem olyan erővel hogy a 140 kg-os gépem földhöz vágódik, a tanktáska tömegétől, és a csomagtartón elhelyezkedő csomagról nem is beszélve, ami kb: össz 20 kg lehetett, ehhez hozzáadva az én 85-90 kilómat amit a kerékpár ledöntött.
Óvatos becslésemmel számolva 12-15 métert repült csórikám.
Végül is a nap hőse az okostojás lett, mert angoltudása messze felülmúlta az enyémet.
Azt hiszem nem vétek nagyot, ha elárulom osztrák turistákról van szó.
A barátnő jól értett angolul, így a komunikáció sikeres volt.
Az okostojás más érdemi segítséget nem nyújtott, de az utasításokat, köztük az enyémet is jól teljesítette.
Angolul jól beszélt mind a barátnő mind az okostojás.
Nekem még aznap 200-250 km –es út állt előttem, amit világosban akartam lezavarni, persze nem úgy lett.
Hazaérve, a képeket kislemezre átmásoltam, és nem voltam rest bevittem a Jánosba.
Mint kiderült a sérülés szerencsés volt, a fiatalembert hazaengedtek addigra, így a számára valszeg fontos dokumentumokat nem tudtam átadni, a kórház pedig a sérült érdekeire való hivatkozással megtagadta az információnyújtást…
Sajnos, azóta sem hagy a lelkiismeretem nyugodni, hiába volt ő a hibás, és mindezt „megúszta” azért véleményem szerint az eset elkerülhető lett volna.
Persze ha valaki libáért vette a jogsiát, ahogy mifelénk mondják…
Megpróbáltam elfogulatlanul fogalmazni, remélem sikerült.
Sem a sérülttel, sem a gázolóval nem állok sem baráti, sem ellenséges viszonyban, nem is ismerem őket
Nem egyszer került már az utamba ember, és mindenféle állat, mindig mindent megtettem a gázolás elkerülésére, és inkább összetöröm az autómat, minthogy elüssek valakit, pusztán azért, mert nekem van épp elsőbbségem.
Lehet hogy rosszul gondolom az egészet, de erre való ez a fene nagyon jó demokrácia.
Becslésem szerint kb: ua időm volt nekem is a manőver kivitelezésére mint a gázolásra.
Vagy én vagyok a Szuperman, vagy a másik nagyon béna.
Mindenkinek csak azt mondhatom. hogy gondoljon amit akar, részemről őszinte voltam, s ha hibáztam is, ez csak-csak egy jó pont lesz nekem
odaát valahol, ahol az igazság van.
Őszinte tisztelettel:
Attila
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu