hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-11-01 14:18:00

Hello
Tesho
A világért sem akartam megsérteni legjobb hittérítőnket! :-)
Nem is beszélve porverésről :-)

Visszatérve az ETZ-nek az a baja, hogy a vázat alultervezték, és a sújelosztása is katasztrófa.
Ráadásul alacsony fordulaton nincs benne erő.
Természetesen minél nehezebb ember ül rajta annál rosszabb a helyzet.
Én a yamahával úgy szoktam motorozni, hogy kanyar elött fékezek, majd motorfékkel nekiállok kanyarodni, így egyszerűbb dönteni, azután kifelé húzok neki egy gázt amitől talpra áll a szerkezet, és boldog arcal folytatom egyenesen utamat.
Ez a stílus minden motoron más, sőt még adot motoron is más lehet attól függően merre kanyarodsz. Pl, ha hosszában forog a főtengely (lásd a túrán lévő Silverwing-et) az tud húzni oldalra rendesen, ezért akkor ott már más stílus kell a jobb-és a bal kanyarban is.
Szóval a yamahán megszokott stílussal az ETZ a következőt teszi.
Jön a kanyar, fékezek (eddig ok!) majd motorfékkel bemegyek a kanyarba (na ekkor motorfék az=0, de iszonyat rángatásba kezd, amitől a stabilitás is =0), döntöm a kanyart, amitől érezhetően csavarodik az egész szerkezet, és furcsán nyeklik-nyaklik az egész nekem meg a hideg futkos a hátamon. Ha nagyobb súj van rajta akkor az eleje még könnyebb, és még inkább csavarodik az egész, ettől még instabilabb. Azután ha jövök ki a kanyarból gázt kéne adni a függőleges helyzet könyebb viszanyerése érdekében, de a fordulat meg már leesett és az erő elpárolgott.
Na valami ilyesmi történne, ha a MZ-t yamaha stílusban szeretném vezetni.
Megjegyzem én MZ-vel kezdtem, majd Jawa, majd sok japán motor + sok veterán után sokáig nem volt ilyen gépem. És azóta sem sikerült rá visszaszoknom. Vagyis ha én MZ-n ülök engem igen egyszerű lehagyni, mert szerintem ez a világ leg instabilabb szerkezete, és ezért csak finoman járok vele még ismert helyen is.
Ráadásnak vagyok 100 Kg, és az azért sok a MZ-nek, aki fele ilyen nehéz, lehet, hogy ezt a csavarodás dolgot nem is érzi, és sokkal sportosabban közlekedhet a MZ-vel.
Üdv Attila
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu