hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. május 01. szerda 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Buny - 2003-11-01 08:33:02

Buny: A kanyarvételi technikák elemzése az Orfűi túra alapján és a hosszú évek alatt felgyülemlett tapasztalat cimű könyvének bevezetőjéből néhány kiollózott gondolat.
Munyi is elrontotta ugyanazt a kanyart, amit Tesho. Tehát vigyázzunk arra, hogy mennyire bízunk meg az előttünk haladó tudásában. Amennyiben a motorod futóműve és gumijai rendben vannak, akkor is ott van még az isemret. Lehet, hogy az utat nem ismered, de tudod, hogy a gép mit bír. Ezért írtam azt, hogy amikor lecseréled a motorodat egy nagy vasra, akkor meg kell szoknod. A súlypont kérdése, a dönt6ésből vissza is kell hozni, és fékezéskor felegyenesedik, vagy nem, tehát sok olyan kérdés, ami minden esetben megszokást igényel, és megfontoltságot. Azért járunk, mi két keréken, mert úgy érezzük, hogy dacolva időjárással és más közlekedők idiótizmusával, felül tudunk kerekedni, és minden probléma nélkül eljutunk A-ból B-be. Nagyon sok olyat láttam, amikor nyíl egyenes úton halt meg valaki. Csak arra kell gondolni, hogy megy valaki a városban, egy pillanatra azon veszi észre magát, hogy a ford. szám mérő egyik izzója kiégett például, ezt megállapítja, eközben nem előre figyel, jön egy terelő sziget az út közepén, észreveszi, korrigál, de a sziget szélét eléri a hátsó gumi oldalfala, ez elég ahhoz, hogy a motor irányt változtasson és már a szemből jövő autó felé csúszik a motoros. A másik hiba ekkor következik be, mert nem engedi el a motort, hanem görcsösen kapaszkodik bele. Ezért itt már kevés a vakszerencse. Itt jó lett volna egy kis rutin is.
A másik a kanyar, ezt jól kell felmérni, mert aki egy nyújtott kanyart nem mér fel jól, az vagy közel kerül a felező vonalhoz, vagy nagyon az út szélére kerül. Ekkor hirtelen manőverek nem megengedettek, mert a manővert, ellen manőver követi és fékezés, egy kicsit erősebb fékezés az útpadkán az első tárcsa fékkel már elég ahhoz, hogy felboruljon a motoros, mint a Jancsiszög.
Az említett példák hipotetikus esetek, amennyiben bárki hasonlatosságot fedez fel a valósággal, az csak a véletlen műve lehet.
:: Fórumok ::
MZ (49033)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu