hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-23 11:29:59

Szia Karcsi50. A 12V-os twinsportot annyire nem ismerem, csak feltélezem, hogy a gyújtásoldalon az a jelfogó a megszakító lesz, akkor viszont kettő van belőle. Ha a világító berendezések működnek, és az akksi nem szokott lemerülni üzem közben, akkor alapvetően nem a töltéssel lehet gond (generátor-diódasor-fesszabályzó). Ha a gépezet 6 éves és még nem volt bontva sehol (az elektromos hálózat sem), akkor mindenképpen érdemes a teljes gyújtásrendszert átnézni.
Elsőként beállítani a gyújtást. Megszakítókat ellenőrizni beégés, elgörbülés miatt. Aztán ellenőrizni a primer kőr kábeleit (1 pontok, 15-ös pontok). A trafó(k) 15-ös pontján elég feszültséget mérni, ha max 1 tized Volttal kisebb, mint az akksi, akkor nincs komoly veszteségük. Amikor méred a trafón a 12V-ot, kapcsolgasd többször a gyújtáskapcsolót esetleg moszgasd meg a kulcsot is, hogy nem veszti-e el a trafó a 12V-ot, pl. kontakthiba miatt.

Utána jönnek a gyertyakábelek. A kábeleket húzd(csavard) ki a trafókból, és ha korrozió van (réz kábel esetén szép zöld színű az oxidréteg), akkor a kábelekből le kell vágni, ahol már fémtiszta belül és úgy visszadugni(csavarni). De előtte nézd meg a trafó tüskéit is, mert a vas és réz oxidációja (pn átmenet) nagyon tud melegedni és a tüske esetleg teljesen elrohad (olyankor trafócsere). Ha itt ok, akkor utána a gyertyapipákat is tekerd le a kábelekről és ott is ellenőrizd, hogy nincs-e korrozió. Végül nézd meg, hogy a pipák stabilan csatlakoznak-e a gyertyákra.
6 év alatt ilyen dolgokat mindenképpen ellenőrizni kell.
A gyertyákra azért nem gyanakodnék, mert akkor nem indulna újra.

Amennyiben valamilyen elektronikus gyújtás van benne, akkor : a gyújtás időpontot azért lehet ellenőrizni (de ha ez nem jó helyen van, az nem okozhat hibát, max fogyasztás és teljesítményváltozást).
Mindenképpen ellenőrizni kell a kábeleket, főként a jeladó és maga a gyújtáselektronika tápfeszültéségét.
A gyertyakábelek ellenőrzése itt is érvényes.
Ja, és ha van a gépezetben biztosíték, akkor azok érintkezését, a az érintkezők tisztaságát is ellenőrizni kell.
Csak érdekességképpen én az ETZ überfasza biztosítéktábláját évente egyszer leszerelem aztán elő benzinben elmosom, majd háztartási sósavba mártott fülpiszkálóval "kifényesítem" az összes réz érintkezőt végül tiszta vízzel jól lemosom és megszárítom. Mondom, évente. Muszály.

Hirtelen ennyi.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu