hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


lajos - 2005-03-28 20:48:07

Kedves Fullkopy!
Elektronikus fesz.szab. állítása csak akkor lehetséges ha így készült.
Középállású A mérő önkagában a precíz beállításhoz kevés.
V mérővel kiegészítve tájékoztat az áramkapcsoló bekapcsolási fesz. értékéröl(kb 2.2V/cella).(Az a fesz. érték ahol az A mérő áram iránya átvált. Eddig az akku.-ból folyt kifelé az áram és éppen átvált az akku. felé.)
Az áramkapcsoló szétválásáról ad pontos értéket. Ez a mérés világítással látszik jól. Csökkenő fordulatszámkor csökken a töltő áram majd áttvált és kis áram érték után hirtelen a teljes fogyasztás az akkura szakad.
Az az áram értéket a visszáram ahol az akkumulátorból az áram a dinamó felé folyik és a fesz. szab. áram kapcsolója szétkapcsol. A visszáramot a névleges áram %-ában szokták megadni. Úgy emlékszem Jawanál 0.6-1A körül van.
Tekintettel arra, hogy motoros társaim többsége nem szed szét, nem rak össz darabokból fesz.szab.-ót az egyoszloposoknál bonyolultabb mechanikai állításokkal lehet csak változtatni az áramkapcsoló paraméterein, ezét azt tételezem fel hogy a szabályzók mechanikusan gyári állapotúak ezért elegandő a szabályzott feszültség beállítása VILÁGÍTÁSnál. Azért világításnál, mert a terhelő áram a szabályzott feszültség nagyságát befolyásolja akár az egyoszlopos akár a kétoszlopos szabályzóknál.
Az akku.-n átfolyó áram értéke elött egy gondolat kisérlet. Egy kicsit sántít.
Házi vízellátó rendszer kellően nagy hidrofórral,öszekötve visszacsapó szeleppel, csövel az utcai hálózattal.Hálozaton ingadozik a víznyomás, idönként szünetel. Házi rendszer ellátja feladatát fogy belöle a víz. Helyreáll a külső rendszer. Mitöl függ a házi rendszert feltöltő víz mennyisége időegységenként?
Külső rendszer nyomásától.
Belső rendszer nyomásától.
Összekötő vezeték műszaki állapotától(belső falra lerakődások, stb).
Ha feltöltődött a házi rendszer abból folyik-e víz ? Nem mert a külső rendszer szolgáltat.
Íme az akku. működésének megközelítő hasonlósága gépjárműben.
Az akku.n átfolyó töltőáram nagyságát az akku.-ra kényszerített külső feszültség a kapocsfeszültség határozza meg az akku. belső állapotának függvényében (töltöttség, kivezetések tísztasága, akku. szulfátosodása).
Egyszoval nem a töltő áramot kell az akku.-nál beállítani hanem feltöltött akku.-nál a helyes feszültsédet akár dinamós akár generátoros rendszerű a gép. Elnézést kérek, hogy egy kicsit hosszúra sikerült.
Üdvözlettel:Laci
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu