Buny - 2004-11-03 00:47:11
A motorosokat érdekvédelemmel ellátók elképzelése szép, de valamit nem értek:
A MAK (Magyar Autóklub) azon kívül, hogy csinált saját benzinkút hálózatot, milyen érdekeit védi az autósoknak. Ha most valaki a MOL perrel jön megint, annak ajánlom figyelmébe a honlapjukon szereplő bírósági döntést, mert a sajtóban olvasotakkal ellentétben jóval árnyaltabb a kép. Tehát ebből kiindulva az autómentésen, a vizsgaállomásokon, tanpályákon kívűl milyen érdekeket véd? Tettek-e bármilyen lépést annak érdekében, hogy a gyalogos baleseteknél a gyalogos által okozott károk megtérítése kinek a feladata, és milyen formában? Fel tudott-e lépni az autók árának emelése ellen, amikor bevezették a regisztrációs adót? El tudta -e érni, hogy az utak állapotában érdemleges változás álljon be, egyáltalán szólt-e ezért nyílvános fórumon bármikor is?Ha most azt nézzük, hogy az autósoknál mindez nem megoldott, akkor nálunk motorosoknál ki lenne az, aki érdemben tudna tenni bármit is a mi érdekünkben, ha az autóklub 100 éves múltjával képtelen erre.Azt hiszem ez megint egy fecske, és bármilyen meleg is van, ebből már nyár nem lesz. A fentiekre példa az is, hogy a Motor Revü előző számában Paulovits Imre felháborodik a regisztrációs adó miatt, majd egy hónappal később azon elmélkedik, hogy az erdőkben az endurósok, a városban az utcai harcosok üvöltetik motorjaikat, és másokat ez zavar. Ezek után ki lesz az, aki a nem motoros társadalomból azt fogja mondani, ezek a szegény motorosok már megint kaptak egy pofont állam bácsitól?Hallom az utca hangját, amint azt mondja: Úgy van! Vegyék csak le ezeket, mást se tudnak csinálni, csak száguldozni, meg bőgetni.
Ugyanez az újság siránkozott nem- régiben arról, hogy talán rendszám kerül a segédmotorra is. Aztán máskor arról írnak, hogy mennyire lopják a motorokat. Ha valaki veszi a fáradtságot és bele olvas a statisztikákba, akkor kiderül, hogy az autóknál bevezetett eredetiség vizsgálat meghozta a hatását, mert az autó lopások száma visszaesett. Akkor most mi a jobb ha lopják, vagy ha fizetni kell az államnak sokat?
Persze ez nem állít meg semmit, csak mérsékel!!! De ki fogja eldönteni, hogy nekünk motorosoknak melyik a jobb? Ha államnak fizetünk, vagy a lopó embernek adjuk? Mindkét esetben a mi pénztárcánk bánja. -Szerintem.- A motorosokat hol fogják megkérdezni ezekről a kérdésekről? Az a szerencsénk, hogy mindíg néhány évvel később jönnek nálunk a dolgok, mint az autósoknál. Bár azt igazán nem tudom, hogy a biztosítóknál a bónusz elmegy-e majd a 10-esig, vagy marad 1-nél? Esetleg előfordul-e az, hogy egy szalonban úgy szolgálnak ki, mintha vevő volnál, és nem úgy mintha szívességet tennének neked, mert eladnak egy motort? Azt gondolom, hogy nem a Hungaroring motoros iskola és az ORFK Közlekedésbiztonsági Osztálya fogja megoldani a problémát, ők csak egy problémára koncentrálnak a balesetekre, amely a cikkből is kiderül, hogy arányaiban nem nő olyan mértékben, mint a motorkerékpárok száma.
Ez az ott ülők problémája, de a mindennapi gondjainkkal ki foglalkozik?
Hogy lehet kereskedelmi forgalomba hozni olyan gumit az ETZ-re, ami néhány hónap alatt a mintázat mélyén végig hasad? Miért van az, hogy motorgumit csak néhány helyen szerelnek, és centíroznak, holott boldog-boldogtalan árulja? Miért nem képesek minőségi Jawa alkatrészt eladni, mert akkor nem megy az üzlet?
Csak néhány ötlet ahhoz, amivel érdekvédelem során senki nem fog foglalkozni. Azt hiszem a sort lehetne tovább folytatni, mindenki tud példát hozni. Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a "sajtónk", aki a legnagyobb példányszámban jut el az érintettekhez, az sem képes a nyilvánosság elé lépni a kérdésekkel és válaszokkal.
|